Tele2 har blivit galna!! (Positivt)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av genjuroSE, 22 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mallmiz

    mallmiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    Nu, med facit i hand kan jag besvara min egen fråga!

    Det gick fint att lämna en ZTE Blade 1 i inbyte.
    Den värderades till 19 kr.
    Således fick jag köpa en Z3 Compact + armband för 2076 kr.

    Passade även på att köpa ytterligare en Z3 Compact + armband med en Samsung Galaxy S2 i inbyte.
    Den värderades till 296 kr och kostade mig då 1799 kr.

    inget krav på något nytt abonnemang alls eftersom jag redan har Tele2 sedan länge....

    Max 2 st Sony Z3 eller Z3 Compact per person fick man handla enl. säljaren.
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är av anledningen som redan kommit upp, alldeles för många tecknar ett abonnemang enbart för att säga upp abonnemanget och ha köpt en ny telefon. Säljare som inte säljer in abonnemanget utan säljer in det som att abonnemanget bara är att avsluta direkt och får feedback kommer att få en varning till slut. De tjänar heller inget på det eftersom provisionen då plockas bort för säljaren.

    För tillfället finns det ingen riktigt bra lösning på detta problem som ändå uppstått, med att alldeles för många säljare säljer in hårdvaran istället för helheten. Detta kommer det att vidtas åtgärder mot, och detta är en av flera.

    Vi på save desk får onödigt mycket jobb pga säljare som inte gör sitt jobb ordentligt, samtidigt som det blir köbildning på telefon - vilket i sin tur gör att Tele2 även förlorar pengar på bemanningen då den behöver vara högre än vad den borde behöva vara.
     
    Nevgh gillar detta.
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Folks gamande kommer bli Tele2s död. Tanken var ju att sälja fler abonnemang, inte att sälja telefoner så folk avbryter abonnemangen direkt. :P
     
  4. Jejje

    Jejje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Såg nu att dom tagit bort smatband erbjudandet ifrån hemsidan.

    Men jag tog en skärmdump på det när det fanns kvar. Dett mailade jag in till deras kundtjänst men dom har inte bemödat sig att svara!
     
  5. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Var inne i en butik igår, så fort jag nämnde Z3C svarade säljaren glatt "Javisst, vi har ett riktigt fint erbjudande. 2500:- rabatt!" :D

    Tyvärr var den slut då, så jag gör ett nytt försök imorgon. :)
     
  6. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Jag hämtade ut mitt smartband idag i butiken på Allum i Göteborg, hade nog tur
     
  7. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Ryktas om en T2B i Gävle början av 2016
    Först öppnas Mall of Scandinava i höst-15 sedan gävle på tur
     
    6150 gillar detta.
  8. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tele2 bör väl ha haft med i sina beräkningar att många skulle köpa telefon och sedan avsluta sina abonnemang direkt? Om inte har de ju gjort en rejäl tabbe med detta erbjudande i o m att de nyligen ändrat sina abonnemangsformer.

    Det är ju alltid ett problem för olika återförsäljare när man har erbjudanden som går att "missbruka" även om man normalt inte är kund eller inte vill vara kund.

    Då jag jobbade inom detaljhandeln hade vi ofta erbjudanden som var tänka att binda en bredare kundkrets men de flesta nappade på kampanjen sin annonserades utan att någonsin komma tillbaka. Visst fick vi fler kunder vilket tele2 förmodligen också får men antagligen betydligt färre än räknat.

    Folk är inte dumma, får man ett grymt fördelaktigt erbjudande så tar man det - speciellt om du inte binder dig vid något.

    Skulle inte förvåna mig om 1000:- kampanjer slutar i förtid. 1500:- cashback står väl Sony för så den är nog kvar så länge de annonserat kan jag tänka mig.
     
  9. Jejje

    Jejje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Skrev till den följande:

    Hej,
    gällande smartband.
    Denna skärmdump gjorde jag när jag lämnat butiken i borås som nekade mig detta erbjudandet.

    Kvitto Nummer xxxx.xxx.xxxxxx

    Blev till en början trevligt bemött men när jag talat om att jag var intresserad av en Z3 compact och dessutom hade med mig en inbytestelefon växlade det trevliga bemötandet snabbt. Och det kändes mer obehagligt eftersom att jag mer eller mindre var tvingades att förklara mig varför jag ville köpa just den telefonen. Och att det endast var riktat emot befintliga kunder. (Jag är för övrigt bredbands kund hos er)

    Det som lockade mig var just ert förmånliga erbjudande på denna telefon.

    Detta fick mig att istället för att gå därifrån glad över att köpt min fru en ny telefon, känna en olustig känsla av att blivit snuvad på ett smartband.

    Om nu avvikelser kan finnas mellan ert erbjudande på nätet och olika butiker tycker jag att ni borde vara lite tydligare med att påvisa detta.

    När jag dessutom blivit upplyst om detta erbjudande av en vän som själv varit där och köpt en Z3 compact och fått ett smartband på köpet så känns det mer som om säljarna godtyckligt gör som dom vill.

    Hoppas vi kan finna en lösning på detta.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Svaret jag fick var detta:
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Det är inte alls roligt att höra hur du känner gällande bemötandet.

    Kampanjerna varierar även på så vis att det är så länge lagret räcker, så det kan t.ex. ta slut i en butik fort medans erbjudandet står kvar på hemsidan.

    Gällande kampanjer via en butik och via våran hemsida kan skilja då det är två olika köpsätt, i butik kan det till exempel finnas olika kampanjer med annan utrustning i butik vilket ej kan erbjudas på hemsidan.

    Det du kan se på våran hemsida kan vi ej garantera ska finnas i samtliga butiker. I detta fall så hade även butikerna tillgång till Smartband så länge lagret räcker och sedan upphörde kampanjen.

    Tyvärr finns det inte något jag kan lösa gällande att lägga till ett smartband nu i efterhand då kampanjen utgått.

    Mvh
    Xxxxxxxxx
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Som jag ser det var kampanjen aktiv när jag köpte min telefon.
    Visst kan saker ta slut men erbjud mig då något motsvarande!

    Jag skiter egentligen i smartbandet. Det är hur jag blev bemött som retar upp mig!
     
  10. Whey

    Whey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Enligt mina papper så står det "Januarikampanj" på smartbandet, så ni som är sugna på kampanjen skynda och köp :).

    Så smartbandet kanske endast gäller januari ut?
     
  11. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512
    Så blev man med en G3. Nice lur. Köpte den i Tele2-butik i Stockholm. Tyvärr var trådlösa laddaren slut, finns inte i nån butik. Säljaren sa att om jag ville ha en måste jag beställa på nätet. Orkade inte vänta så tog en direkt.
    Nån som vet om man kan få en retroaktivt?
     
  12. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Var inne i närmsta Tele2-butik och hämtade ut en Z3C idag. 2028:-, efter att ha bytt in en Brickad ZTE jag köpte för 700:- för några år sedan. :D

    Passade på att fråga om Smartbandet - de hade fem stycken kvar i lager, så jag fick ett, trots att jag väntat mig att det inte skulle gå. :)
     
  13. bense

    bense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag var och hämtade ut 2 st Z3C med armband idag!
    Jag frågade försäljaren om jag kunde köpa fler men det gick inte förrän imorgon, men jag läste i tåden att att det är max 2 telefoner per personnr försäljaren hade väldigt dålig koll på kampanjen så jag undrar om det är någon som har lyckats köpa fler än 2 st?
    Jag betalade kontant om det har någon betydelse
    Såg att man fick 2 månader HBO fritt när man blev kund hos tele2
    kan man starta HBO idag och säga upp tele2 abbonnemanget på måndag och ändå få HBO fritt i 2 månader?
    http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/hbo/
     
  14. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Jag sa upp mitt abonnemang igår och mitt hbo nordic fungerar fortfarande.
     
  15. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Undra om man kan köpa två nya lurar nu när abonnemanget är uppsagt? Alltså teckna nytt abb igen.
     
  16. inact_0027

    inact_0027 Guest

    http://i.imgur.com/SLNsrVo.jpg

    Det står ingenting om Smartband på kvittot, tyvärr. Men det verkar skita sig nu när dom tydligen är slutsålda.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kan bli tveksamt. Telefonerna ligger kvar på ditt personnummer.
     
  18. Jejje

    Jejje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick inte heller nått på kvittot...
    Har bråkat med deras kundtjänst men dom står påmsig och svamlar om att det kan vara olika mellan butik och webb... Men det som retade mig mest var hur dom fick mig att känna mig... Som om jag höll på att blåsa dom... Roligt att läsa här att fler efter mig lyckas att få sina smartband... Är lindrigt talat grymt besviken på detta även om jag fått ett riktigt bra pris på telefonen...
     
  19. inact_0027

    inact_0027 Guest

    Visst är det surt att läsa att personer efter oss verkar få smartbanden utan problem, men vi fick telefonen väldigt billigt ändå :)
     
  20. bense

    bense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag var i tele2 butiken i onsdagen den 28/1 När jag skulle betala så frågade jag efter armbanden men då var dem slut så jag frågade om jag kunde hämta armbanden senare men det fick man inte,
    Tillslut erbjöd dem att lägga undan telefon med armband till mig
    Dem lovade att ringa när armbanden kom in i lager men dem ringde aldrig.
    Jag prövade att köra in till dem idag och nu fanns armbanden i lager
    så jag passade på att köpa 2 st Z3C med armband
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.