Mobil för 3.5k

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av inact_0038, 2 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du vet att Comviq är Tele2? Skillnaden är att du inte har tillgång till telefonsupport hos Comviq, utan endast via chatt online. Comviqs kundtjänst sitter på samma plats som Tele2s, dock hanterar de endast chatt som sagt. Och jag personligen som jobbar på Tele2 (dock inte deras kundtjänst) kan inte rekommendera Comviq eftersom jag vet hur det sköts med supporten och hur mycket man som kund förlorar.

    Och iom att ni har dålig erfarenheter från alla operatörer kan du ju lika gärna välja en av de stora, den med bäst pris skulle jag säga, vad jag vet är de 3 just nu.

    Får man förresten fråga vad de olika operatörerna gjort för att ni ska bli missnöjda med allihopa?
     
  2. inact_0038

    inact_0038 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER


    Ska försöka göra en lång historia kort. Det handlar nog mer om försäljarna faktiskt på dessa bolag. Tele2 och senare Telia snubbar lurade min far på hans abonnemang. La in extra saker som surf på fastan hans aldrig använde sig av internet. Han hade en gammal mobil och fick betala extra av en deal med "3gb" surf. Då sa vi aldrig mer.

    Jag har personliga problem med Telenors policy, har en massa bekanta som lurar skiten av äldre människor, deras chefer skiter i så länge de bringar in "nya" kunder. Hur jag vet det? De pratar stolt över sådana saker, idrottar med många av dem.

    3 kille försökte lura mina 2 nära vänner, de hade spelat in allt han hade lovat dem. Sedan kom första fakturan. De fick betala allt han hade lovat skulle ingå i deras paket, men p.g.a. bevisen, så fick dem en annan deal. Fick han sparken? Nej.

    Man blir äcklat, när företagen håller på såhär.

    Tack.
     
    stealth.pilot gillar detta.
  3. inact_0038

    inact_0038 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER


    Absolut, du kan läsa inlägget ovanför.

    Jag och mina närstående har kanske bara haft en jädrans otur. Men du vet nog, hur mycket konstiga försäljare det finns där ute och att det känns nästan så att företagen uppmuntrar till sådant beteende.

    Sedan det, har jag bara försökt köra kontaktkort. Pendlade lite mellan Hallon och Comviq förra året.

    Sedan gillar jag personligen inte vara bunden alls. Inte ens en dag faktiskt.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Förstår, och den upplevelsen är ju inte bra alls. Då är det ju bättre att själv lägga beställningen via operatörens hemsida - då blir det ju säkrare på många sätt. Hos 3 kör man nu nästintill uteslutande med pappersavtal också, vilket innebär att man kan läsa igenom vad man får innan avtalet godkänns.

    Bunden är du ju oavsett om du väljer 3 eller Comviq för att köpa telefonen hos. Det finns två operatörer du kan köp telefonen och inte ha någon bindningstid på abonnemanget i sig - det är hallon och Tele2.
     
    inact_0038 gillar detta.
  5. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det där låter ju inte bra. Telefonsäljare är ett skumt släkte. Många gör allt för att lura kunder och man får verkligen passa sig för.
    Jag skulle ändå rekommendera Tele2, dels för att dom inte har nån bindningstid på sina abonnemang och du kan bryta det närsomhelst. Smidigt om man blir oense.
    Jag har Tele2 sen över 5 år tbaks och har inte haft några problem alls med dom förutom en diskussion om att få aktivera 4G i ett abonnemang jag hade. Men det löste sig när jag tog kontakt med kundombudsmannen ;)
    Oavsett så är jag jättenöjd med Tele2.
     
    jnsson och inact_0038 gillar detta.
  6. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    inact_0038 gillar detta.
  7. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Det är en sanning med modifikation. Tele2 äger Comviq eller har samma ägare, eller hur det nu hänger ihop, och de sitter i samma hus och så vidare, det är korrekt, men det är fortfarande två olika operatörer med varsin operatörsidentitet. Köper du en mobiltelefon som är operatörslåst till Comviq, (vanligt med billiga kontantkortstelefoner) så går det inte att stoppa i ett simkort från Tele2, eller vice versa, det har jag själv erfarit.
     
    inact_0038 gillar detta.
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är inte en sanning med modifikation, det är så det är.

    Comviq är ingen egen operatör, det är endast ett varumärke som tillhör Tele2 Sverige AB - precis som med Tele2. Operatören är Tele2 Sverige AB oavsett om du köper ett abonnemang det står Comviq på eller om du köper ett där det står Tele2.

    Tele2 Sverige AB (operatör och bolag) har idag två stora varumärken som man använder för marknadsföring ut mot kunderna, dessa är Comviq och Tele2. Sedan har man valt två olika strategier för marknadsföringen och vilket varumärke som ska vara riktat mot vilken målgrupp.

    Bara för att en mobiltelefon endast fungerar med ett Comviq-simkort betyder det inte att det är en egen operatör för det.
     
    inact_0038 gillar detta.
  9. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    "operatör" var kanske fel ordval av mig, jag kan inte definitionen, men en telefon låst till Comviq fungerade i alla fall inte med ett Tele2-kort, och enligt Tele2:s kundtjänst berodde det på att "Comviq och Tele2 inte är samma operatör", men om jag väntade ett år så kunde jag få låsa upp den där telefonen för några hundralappar. Detta hände för ett par år sedan dock, så det kan mycket väl vara så att det är annorlunda nu. Det var en nära anhörig som köpte en billig Huawei-telefon (låst till Comviq) att ha i väntan på att en iPhone (låst till Tele2) skulle komma tillbaka från verkstaden, för Tele2-butiken kunde naturligtvis inte erbjuda en lånetelefon under tiden. Det blev att köra med det medföljande Comviq-kontantkortet i stället.
     
    inact_0038 gillar detta.
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Då pratar supporten goja, för Comviq är ett varumärke för Tele2's mobiltelefoni (och ett tag vill jag minnas att det till och med hette just tele2comviq).
     
    inact_0038 gillar detta.
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det kan absolut vara så att en telefon endast fungerat med ett Comviq-kontantkort. Detta beror främst på att det kontantkort de hade på den tiden, då var ju Comviq varumärket för kontantkorten och då körde man sådana lösningar ibland. Men nu är det en annan sak.

    Oavsett, Comviq är ingen egen operatör. :)
     
    inact_0038 gillar detta.
  12. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Jag har själv Alpha sedan en vecka tillbaka , jag kan verkligen rekommenderar den . Kommer från en s5, gillade inte känslan på den. Alpha ligger perfekt i handen och upplever inte den som långsam, den är även snäppet snabbare än s5 tycker jag . Detta är ju även bekräftats via benchmarks.
    Upplösningen är något lägre än på s5, men fullt acceptabel. Batterit håller hela dagen, även när man leker lite.
     
    inact_0038 gillar detta.
  13. Haxer

    Haxer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Alphan är inte tokig, tycker även hon kan känna på S4 mini!
     
  14. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Alphan är faktiskt riktigt jävla bra. Flyter på grymt, perfekt storlek och alu ramen ser och känns riktigt bra! Riktigt bra lur :D
     
  15. besj62

    besj62 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10 Lite
    Platta:
    Samsung Galaxy A8 Tab
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (många)
    Ni ska nog inte dissa en enskild operatör för att ni har drabbats av fulsälj. Det är mer oseriösa säljare man ska undvika. Det har även operatörerna lärt sig och har avslutat samarbete med en del av de värsta t ex Phone Family (de som säljer i gångarna på köpcenter).
     
  16. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Kan tipsa om att Tele2 kör en kampanj just nu med 1000kr rabatt på ett a ntal telefoner. Alphan kan man därmed få för 3000kr men det kräver att man är kund hos tele2.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.