ROM: CM12 nightlys släppt

Diskussion i 'OnePlus One - ROM-filer och utveckling' startad av kettle, 6 jan 2015.

  1. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har du installerat cyanogen camera? Den följer inte med i cm12 paketet utan måste installeras separat.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  2. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    oh fan. Nää de har jag inte , visste inte om det :P finns den på playstore ?:)
     
  3. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Testade den igår tom nu och kan redan konstatera att den inte riktigt räcker som daily driver. Lite för många buggar med laggig skärm, outlösta larm (resulterade i försovning) m.m. för att köra som daglig rom. Hoppas de löser en stable asap... gillar verkligen Lollipop! :)
     
  4. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inte helt nöjd idag. Flertalet buggar. Jag har en telefon till och nu är jag osäker på om jag skulle våga köra nightly om jag bara hade en.
     
  5. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Framförallt har jag problem med volymhantering. Höjer man ett steg fortsätter telefonen att höja tills det är max. Trycker man då sänk en gång blir det ett steg lägre än man knappade sig fram till manuellt. Händer bara på bluetooth - inte när man använder vanliga hörlurar.
    Statusbaren slutade fungera (igen) och jag noterade just att det inte verkar finnas ett sätt att byta från ljudlös till att ha vanlig ringsignal när man lyssnar på någonting (eftersom volymknapparna då styr mediavolymen). Det sista är jag osäker på om det är CM12 eller Lollipop som orsakar.

    Inte bästa dagen telefonmässigt. Då uppdaterade jag till senaste nattbygget imorse, innan dessa problem.
     
  6. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tröttnade helt på CM12 igår och gjorde en total wipe av allt som gick att rensa. Betydligt bättre än tidigare.

    Inga problem med bluetooth och volym längre.
    Statusbarens problem berodde på applikationen Fix OPOs screen, som ska förhindra att statusbaren fälls ner under samtal. Avinstallation av den här appen löste även det problemet. För er som testar och letar efter samma fel så fungerade allting bra till efter ett par samtal. Sen går inte längre status baren att dra ner på vänstra delen av skärmen. Avinstallation och allt bra igen.

    Nu återstår egentligen bara audio drops som riktigt irritationsmoment, annars funkar det rättså bra nu. Såg att det fanns något förslag på xda kring att fixa det också - men har inte hunnit testa än.

    Det finns fortfarande inget sätt att slå på ringsignal från volymkontrollen när man spelar musik, men det fungerar inte på min Nexus heller (som kör stock android 5), så där kan man väl inte skylla på CM.
     
  7. Macke.M

    Macke.M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Volymkontroll är nu fixad :) sitter på 20150118 builden och då fungerar det äntligen, allt utom ljudet som hackar till ibland när man lyssnar musik.

    [​IMG]

    Kör AK kernel v.090 och TWRP 2.8.3.0, kanon kombination (y)

    Edit: Ljud buggen ser ut att vara fixad, hade inga irriterande hack eller små avbrott på en halv sekund åt gången som tidigare med CM12, upptäcktes på gymmet när jag hade mitt Bluetooth headset med Spotify som ljudkälla, så CM12 är så nära "stable" så möjligt i mitt tycke :D
     
    Last edited: 18 jan 2015
  8. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Ni som fortfarande kör nightlies, hur upplever ni dem nu? Nära en stable?
     
  9. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jajamensan, enda jag har o klaga på är att det laggar till lite ibland när man lyssnar musik via bluetooth.. Men det har ju blivit bättre än för någon vecka sen iaf :)
     
  10. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är inte helt klart än, men det närmar sig med stormsteg.
    Fortfarande en del problem med att musiken hackar i Spotify, bluetooth funkar inte helt 100 - särskilt inte med musik, där det ibland går fel och låter konstigt tills man startat om bluetooth på telefonen.

    Det duger att köra som daily och det är inte mycket att störa sig på, men en del små grejer.
     
  11. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Dealbreaker för mig har varit distorsion när man spelar upp via BT, grafikglitchar och katastrofal batteritid.
    Andra visar upp screens på 6-9h SOT och jag vet ärligt inte hur de gör för att få det utan att ligga i ett mörkt rum och surfa på wifi oavbrutet.
    Stannar på 44S tills CM12S eller OxygenOS släpps
     
  12. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER


    Yeah batteritiden suger på cm12, kör slimsaber istället
     
  13. skrewie

    skrewie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag är lite osäker på om jag ska uppdatera till cm12 är sjukt nöjd med allt just nu. Men som alltid vill ha senaste :)
    Jag får ut 7 timmar sot med en samtalstid på ca 1,30min. Det är imponerande ! Kör med Art.... Vad får ni ut ?
     
  14. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Mellan 6-7 timmar sot, med några timmar musik lyssnade och nån timmes samtal. Ert par dagars upptid oftast, har fått ut ännu bättre siffror fyra dagar och 7 timmars sot med lätt användande
    Edit : med cm11s och dalvik då
     
  15. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag följer inte changelogen slaviskt, så jag vet inte riktigt när det hände eller vilken commit det var, men har inte längre problem med bluetooth och distortioner i ljudet. Det var det som störde mig mest av de buggar jag märkt, så nu är jag gladare användare. Lider inte längre på daglig basis över att köra senaste nightly-byggen.
     
  16. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Verkar vara lite lotteri det där, vissa har det o vissa inte :P
     
  17. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Flashade cm12 nightly igår och det är rätt buggigt fortfarande tyvärr. Artefakter, batteristatistiken fungerar inte, den visar 1% på allting, väder visas i farenheit och det går inte att byta till celsius, vissa brickor i aviseringsfältet fungerar inte, och försvinner sporadiskt men framför allt så är batteritiden dålig.
     
  18. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Skumt. Kör också nighlies och upplever ingenting av det du beskriver. Provat att rensa data vid ominstallation?
     
  19. BjornSv

    BjornSv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus
    Telefon 2:
    ZTE Axon 7
    Jag håller med. Nu var det väl en dryg vecka sen jag körde/flashade den senast, men det känns konstigt att den plötsligt helt skulle rasa ihop.
     
  20. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag känner igen väldigt lite av det du beskriver. Batteristatistiken ser lite skum ut, men det verkar den göra i Lollipop. Stor skillnad mot tidigare. Försöker fortfarande förstå den, men 1% på allt visas inte här på CM12.

    Att temperaturen visas i Fahrenheit var lite klurigt att sälla om, men om jag minns rätt var det genom Google now man ändrade till Celsius.

    Batteritiden är väl kanske inte fantastisk, men jag försöker heller inte slå några rekord. Jag brukar kanske hamna på mellan 3-4 timmar SOT på en dag, plus telefonsamtal och Spotify, men då har jag inte slut på batteri sedan - bara saker att göra på telefonen innan dagen är slut.