Fråga: Smartwatch till Nexus 6?

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av museo12, 17 feb 2015.

  1. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Funderar på att testa min första smartwatch till min Nexus 6. Vilken kan ni som redan har en rekomendera? Funderade på Moto 360, först för den är så snygg. Men, blev lite skeptisk när man inte ser visarna utan att skaka på handleden eller trycka.
     
  2. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag är själv lite sugen på moto 360, men känner också att det kan vara dumt att slå till nu när generation 2 verkar snart vara här!
     
  3. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Man kan ha den i 'ambient mode' då är skärmen dimmad och syns hela tiden. Dock så drar det mera batteri.

    Testade en 360 ett tag men lämnade tillbaka den då jag tyckte hela grejen med google now funkade rätt dåligt. Det beror väl mest på att det bara funkar på engelska, man kan ha en mix av engelska och svenksa beroend på inställningarna i google now, mwn som sagt så funkade det rätt dåligt tycker jag.

    Har istället en pebble steel som funkar kanon tycker jag, batteriet håller i flera dagar.
     
  4. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Just nu sitter jag med en Smartwatch 2 (sony) men är väldigt sugen på att gå över till android wear (framförallt LG G Watch R, för det är den stilen av klockor jag alltid använt).

    Men i dagsläget känns android wear halvfärdigt och väntar hellre på en ny G Watch R eller tills android wear blivit lite bättre.
    Framförallt batteritiden i alla wear enheter är ganska usel jämfört med SW2 (eller pebble) där man får ut 4-6 dagar jämfört med wear där man som bäst kan få 2-3 dagar utan ambiant och kanske 1-2 dagar med ambiant.
    Så än så länge är batteritiden den största dealbreakern för min del, tycker annars wear har bra fördelar som mycket app support och uppdateringar direkt från google oavsett tillverkare vilket är ett stort plus för mig.

    Om jag skulle vara på jakt efter en smartwatch idag så hade jag nog köpt en Wear enhet men det känns som det ska komma nya Wear enheter ganska snart (kanske under Google I/O?) men jag har ingen aning.
     
  5. marr

    marr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    S9
    Platta:
    M5
    Platta 2:
    Nexus 7
    Jag funderar på en halvsmart klocka bara
    Garmin vivoactive, som kan visa lite aviseringar, aktivitetsband, och inbyggd GPS för eventuell loggning.
    Passar nog mina behov bättre än en wear för tillfället.
     
  6. yonaz333

    yonaz333 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag använder Pebble Steel. Funkar fint, inte mer avancerad än nödvändigt. Visar alltid tiden och en laddning räcker c:a 5 dagar.
     
  7. wdrsn

    wdrsn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2010
    Inlägg:
    654
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Jag har en LG Watch R. Tycker den funkar bra till det jag använder den till (se tiden, vem som ringer, få notifieringar om mess, kalenderbokningar etc). Något jag inte använder är att snacka med den. Känns lite fånigt å säga "Okej google. Show me my heartrate" eller "show me my steps" etc :)
     
  8. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Jag beställde en LG r watch idag. Mer för nyfikenhet än för att behovet finns.
     
  9. saftmaskin

    saftmaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Jag kör Moto 360 och den funkar klockrent. "Skaka på handleden eller trycka" är något du fått om bakfoten. Det räcker att vrida handleden lite så tänds skärmen "halvt" i ett lågenergiläge. Tar du upp armen i en rörelse där man tittar på klockan så tänds skärmen helt och börjar även lyssna på röstkommandon.

    Men som någon sagt så hade jag nog väntat på Generation 2.

    Kan också tillägga att jag älskar laddningen på Moto 360, en ladd-docka bara man lägger den på. Eftersom nästan alla Android wear smartklockor behöver laddas varje dag i princip så är det viktigt att ladd-momentet inte är "bökigt". Sony Smartwatch 3 exempelvis har både en flärp och micro-usb att koppla in.
     
  10. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Vänta med att köp smartwatch! Det är nytt år och de kommer ju oftast med lanseringar av nya saker på våren. Det kliar i mig men jag skall hålla ut och se vad som poppar upp :)
     
  11. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Även om jag tilltalades av tanken redan när jag läste Dick Tracy-serien för länge sen, där de hade bildtelefon på handleden, så har jag ännu inte hoppat på smartwatch-tåget, mest för att de flesta enheter som funnits till salu antingen är fruktansvärt fula eller väldigt stora och klumpiga eller både och, och jag har inte heller kännt något trängande behov av att läsa mail eller svara på SMS i ett frimärksstort fönster på handleden. Dessutom är batteritiden alldeles för dålig. Mitt nuvarande armbandsur byter jag batteri på mer sällan än vartannat år, som jämförelse. Fast både moto 360 och LG R watch ser ju onekligen ganska bra ut.
     
  12. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har en 360 och är nöjd. Sitter det inte i pengarna, så köp. :)
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Jag har en LG g watch r, hade tidigare en Sony smartwatch 2 och jag är riktigt nöjd. Använder den framförallt i jobbet då jag har många inkommande samtal,mail och avisering. Tycker det är så smidigt att slippa ta upp telefonen så fort den gör ett ljud. Många avisering man får idag är ju saker som inte är direkt viktiga och dom kan man ju enkelt sålla bort med klockan. Laddar min LG klocka varannan dag ungefär. Har vant mig vid att ha klocka och om jag glömmer ta på mig den på morgonen kommer jag på mig själv att titta på min klocklösa arm varje gång telefonen låter [emoji2]
     
    pulsar gillar detta.
  14. Mrnolimit

    Mrnolimit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2015
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Är sugen på en LG G Watch R....