Söker en bra gamepad.

Diskussion i 'Spel' startad av lejonel, 7 jul 2013.

  1. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag inte fått den än tyvärr. Leverans mellan 26/2 och 16/3, så det kan komma när som helst egentligen. Oftast är det tidigare än senare, men ibland har man ju lite otur.
     
  2. Quarzi

    Quarzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Låter nästan som vi beställt samma dag. Min ska komma mellan 26/2 och 17/3.
    Väntar med spänning... Som alltid när man beställer från kina :P
     
  3. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    ÄNTLIGEN fick jag min idag. :)
    Sitter på laddning just nu. Jag återkommer när jag testat lite.

    Hur går det för din? Fått den än?
     
  4. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat runt lite med min Ipega 9025 ett tag, och jag måste säga att jag än så länge är SJUKT BESVIKEN.

    Först verkade allt riktigt bra. Byggkvalitén är riktigt bra och knapparna känns riktigt bra.
    Men när jag väl började använda kontrollen så märkte jag direkt den otroligt JÄKLA dåliga latencyn! Det tar säkert en fjärdedels sekund från själva klicket tills det registreras i telefonen, vilket betyder att kontrollen är helt jäkla värdelös till allt som har med spel att göra.

    Att spela Super Mario gjorde mig i stort sett kräkfärdig.

    Om någon har något knep som kan fixa den sjuka fördröjningen så dela gärna med er!
    Jag har testat alla olika lägen (A, Y och X-läget).
     
  5. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Tydligen så är det min mobil (Xperia Z3 Compact) som är kass och orsakar fördröjning.
    När jag testar på min jobbmobil (Xperia Z1) så fungerar det nästan utan fördröjning alls.

    Helt sjukt att det ska fungera SÄMRE på en nyare mobil än en gammal..
     
  6. Quarzi

    Quarzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Fick min i måndags och jag kunde inte vara nöjdare!
    Ingen fördröjning eller något över huvud taget, jag var lite rädd för detta när jag beställde.
    Har ju min S4+ och det mesta verkar fungera utmärkt i X+Home läget.

    Kör mestadels Dead trigger 2 och gamla roms av alla dess slag i emulatorer.
    Har testat Asphalt 8, Dungeon hunter 4 (ska köra 5'an ikväll), Respawnables, Critical strike portable och några andra..

    Är lite besviken över att gameloft inte har så man kan binda knappar hur man själv vill som dead trigger 2 har dock.
     
  7. Will3

    Will3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Logitech F710
     
  8. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Nu när Lolipop kom till min Xperia Z3 Compact så minskade fördröjningen till min Ipega 9025 avsevärt!

    Så nu är jag väldigt nöjd faktiskt. En Ipega 9025 är nog den bästa gamepaden man kan köpa för under 200 kr just nu.
     
    Kame_boy gillar detta.
  9. danneee

    danneee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nån som testat 8bitdo dosorna?
     
  10. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar Mad Catz C.T.R.L.R
    https://www.teknikmagasinet.se/prod...joysticks-o-handkontroller/mad-catz-c-t-r-l-r

    Den fungerar mycket bra med Bluetooth. Har testat den med både emulator och spel från Google play, fungerar utmärkt.
    +Bra respons på knappar och styrspakar, fungerar utmärkt i de spel jag har testat. Mycket bättre styrspakar än Moga Pocket, nära i paritet med Dual Schock.
    +Efter att man parat den via bluetooth första gången så fungerar den i fortsättningen bara man slår på den. Din android-enhet och kontrollern hittar varandra direkt.
    +Det går att styra android-gränssnitt med kontrollern.
    +Den har alla knappar och kontroller som en Dual Schock 3 har, dvs den är utmärkt för nästan alla emulatorer.
    +Den behöver ingen tredjeparts programvara för att fungera som min moga-pocket krävde. Bara att para via bluetooth så funkar den sen. Min Moga-pocket var betydligt krångligare tyvärr.
    +Kontrollerns plasthållare för mobilen är avtagbar, den sitter fast med en skruv man kan skruva av för hand väldigt lätt om man inte vill använda den.


    -Den är lite klumpig. Betydligt klumpigare än min Moga pocket.
    -Kvalitetskänslan är inte lika god som Dual Schock 4, men kanske lite orättvis jämförelse då Dual Schock 4 är den kontrollern som sätter ribban hur en kontroller ska vara.
    -Min Moga-pockets plasthållare för mobiltelefonen var infällbar vilket gjorde det ännu enklare än Mad Catz.

    Sammantaget kan man säga att Mad Catz C.T.R.L.R är en väldigt mycket bättre gamepad än vad min Moga pocket är, väldigt nära Sonys Dual Schock 3 i funktion. Mogan är dock betydligt smidigare, men jag föredrar Mad Catz alla dagar i veckan för att den fungerar så mycket bättre, den fungerar som man kan vänta sig att en gamepad ska göra.
     
    kirkx10 gillar detta.
  11. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Har man någon av Moto Z-modellerna så fungerar Moto Gamepad bra. Den är ju dock lite väl dyr, runt 900 kr.