Note 4 dålig wifi speed - förslag?

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Patrik.s, 29 nov 2014.

  1. jdesire

    jdesire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har en RT-N66U och får 250 ner och 134 upp (5 ghz). Jag har 1000/1000.
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    114 Mbit/s ner & 17.7 Mbit/s upp.

    Testat med bredbandskollen och en Asus RT-N66U på 2.4Ghz.
     
  3. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min vägrar dom byta. Haft in den 3 ggr nu. De har en skärmdump med 122 Mbit ned hos dem. Jag har kört den mot 3 olika ASUS och en D-Link på 100/100 lina, snittar 10 Mbit ner hela tiden. Alla andra telefoner jag testat har mellan 40-80 Mbit ner mot samma routrar.

    Tänkte skita i det nu och bita i det sura, så jag började äntligen använda min "nya" telefon. Då visar det sig att Bluetooth är skit också. Det skorrar och brusar helt otroligt under samtal. Har Plantronics 975 och Edge vilka båda är klockrena till Note3 och S4.
    Att streama musik i bilen funkar felfritt, använder den då bara som musikspelare då jag vill svara i headsetet.

    BT i Note 4'an har halva räckvidden mot Note3. Den kan tappa kontakten på 5 meter fri sikt, så uselt att man bara vill skicka skiten i väggen.

    Så nu åker den in en 4 gång. Har haft alla Galaxy och Note sedan S2 och allt har väl inte varit felfritt men det här tar priset.
     
  4. kuvvet

    kuvvet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    Hej! har läst igenom tråden, verkligen tråkigt att höra om dina problem! Hoppas det löser sig verkligen.
    lycka till mvh kuvvet
     
  5. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja, då var Noten tillbaka från 4:de besöket söderut. Bytt moderkort och förbättring på WiFi delen. Nu 20-25 Mbit i stället för 10 Mbit, går att leva med.

    Men Bluetooth suger ofantligt. Brusar hela tiden och så fort motparten talar brusar det ännu mer. Sen blir det ännu värre om man är i rörelse under samtal. Jag använder alltid BT headset så det gör telefonen obrukbar.

    Nu skall den in igen, tjoho. Note 3 är numera fruns, så jag får leva med en spräckt S4 ett par veckor till innan jag får tillbaka telefonen för att konstatera att den suger balle igen.

    "Definitionen av idioti är när man upprepar samma sak om och om igen, och förväntar sig ett annat resultat." - Vas ( Far Cry 3)