[Tre] Sänkta priser - nu med dubbel surf (23/02-15)

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Cupcakes, 23 feb 2015.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Man får samtidigt se det som så här: är man bunden är man ju också skyddad mot prishöjningar. Nyligen var ju datapriserna avsevärt mycket högre - men iom bindningstid så behåller man det priset man tecknade.
     
  2. Hegga

    Hegga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Jag skulle inte påstå att operatörerna höjer priset på icke bundna abonnemang. Möjligtvis om det är någon extrem kampanj och man har behållt abonnemanget år efter år. Då har men ändå rätt att säga upp abonnemanget och operatören vill nog inte få det ryktet. Jag sa upp mitt Tre abonnemang nyligen för att få över till Tele2. Anledning - de har 20% student rabatt och jag kan köpa telefon på valfritt ställe. Även om totalkostnaden hamnar på kanske ungefär som Tre vid val av en dyr telefon så har jag ändå möjlighet att byta abonnemang när jag vill. Det hinner hända väldigt mycket på 2 år. Dessutom tycker jag att Tele2 gör en extrem satsning som innefattar även befintliga kunder. Min sambo tex tecknade Tele2 med 6 GB surf I somras, vilket de dubblade vid beställning till 12. För några dagar sedan fick hon sms om att hon kommer att få det uppgraderat till 100Gb kostnadsfritt. Så ska en operatör agera. Man måste även värna om befintliga kunder och inte bara försöka locka till sig nya.
     
    cavveman, Hunter78, jnsson och 1 annan gillar detta.
  3. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Håller med till 100%
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Operatörerna höjer priset på befintliga abonnemang hela tiden. För något år sedan höjde Tele2 priset på abonnemang med fri surf, likaså stängdes vissa abonnemang av om man "surfat för mycket" på sitt abonnemang med fri surf. Telenor har även nu påbörjat en prisökning för de abonnemang som fri surf, eller om man har ett gammalt Telenor-abonnemang, alternativt ett Djuice-abonnemang.

    Extrem och extrem satsning, endast de personer med ett Volym-abonnemang påverkas. De som har ett "fastpris" eller "faspris mini" påverkas inte. Ej heller de med ett Kompis-abonnemang eller liknande. Det är en stor mängd kunder som inte alls påverkas av detta. Men mycket handlar ju om hur man får det att se ut mot allmänheten, sen att det sällan är lika bra är en annan sak.Nu går man ju tillbaka till prispress-metoden. Detta har ju inte gjorts för att göra kunderna glada, utan för att tjäna mer pengar själva - även på befintliga kunder. De som får ett erbjudande att kunna uppgradera till 50 eller 100GB för typ 20 eller 50kr extra ger ju en enorm inkomstökning för Tele2, många gör ju det - även fast man kanske inte ens använder slut på det man har i sitt abonnemang.

    Kunder drivs av att "det ska vara så mycket surf som möjligt" - även fast det i många fall leder till en ökad kostnad, som kunden inte behöver. Oavsett, så kommer nog detta återigen slå tillbaka på Tele2 - vilket det fortsatt gör. Jag tror inte att Tele2 kommer ha ökat i kundantal nu heller, i takt med att befintliga kunders abonnemang löper ut och man vill förlänga - märker man hur dyrt det blir och vänder sig ändå till en annan operatör, just nu 3 eller Telia. Jobbar ju med detta dagligen, antalet personer som säger upp sina abonnemang har inte minskat - för som jag har tagit upp tidigare, så köper majoriteten av kunderna abonnemang + telefon i ett paket och då ligger Tele2 fortfarande högt i kostnad.

    Att behålla en befintlig kund är mycket billigare, än att skaffa sig en ny. Så tro mig - operatörerna jobbar mycket med det.
     
    Last edited: 28 feb 2015
  5. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Har du någon statistik på hur många som köper med mobil Ink 24 bindning jämfört med dom som inte köper med mobil! Jag får en känsla att allt fler köper utan mobil jämfört med innan!
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har ingen statistik på det, mer än att majoriteten av kunderna lämnar Tele2 och går till en annan operatör pga kampanjlösning med mobil + telefon.
     
  7. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hmmm, Har Tre tagit bort erbjudandet om dubbel surf ?? Hittar inget om det på hemsidan längre :(
     
  8. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jasså? Så det var en tillfällig kampanj ändå?
     
  9. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Yes det var det.
     
  10. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Okej, jag hade för mig att Cupcakes sa att den var tillsvidare.
    Så då är Tre den enda av de stora operatörerna som har kvar sina "gamla" datakvoter.
     
  11. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    Precis :(
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är en kampanj hos Telia och Telenor också. Telias slutar gälla den 9 april och Telenors den 22 april. Inga nya datamängder alltså.

    Den extra datan hos 3 gäller dock tillsvidare, alltså om man redan har ett sådant abonnemang.
     
  13. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag betalar 50 kr extra i månaden och fick 24 GB surf istället för 10. Toknöjd :D