Fråga: Få bort programvaruuppdatering?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av mortuus, 7 feb 2015.

  1. uen

    uen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    Skickade in min knaslur på garantin. En vecka tog det. Står på kvittot nåt om "bytt kretskort".
    Startar upp den - android 5. FAAN. Stängde av skiten när jag kollat lite så jag vet inget om batteritiden. Helt ointressant egentligen för jag kommer inte att använda denna telefon förrän operativsystemet är ok igen. Nackdelar som gjorde att jag försökte mig på att nedgradera: 1. Tyst läge finns inte längre. 2. Man kan inte själv fritt välja lösenord när man ska ställa in fingerprints inställningen. 3. Stora vita äckliga menyer där man inte ser vart man ska trycka. 4. kraftigt försämrad batteritid. Detta är oacceptabelt. Dessa fel fanns inte när jag köpte den luren och nu är frågan om man ska försöka sälja den eller om man ska gå tillbaka till butiken och säga gör om gör rätt - lägg in ursprunglig androidversion. Om man ska sälja vad kan man ta för den? 6 mån. gammal S5:a?
     
  2. uen

    uen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    Kollade på blocket vissa kostar inte mer än drygt 2000 spänn så att sälja är väl inte aktuellt. Återigen frågan: Är någon här villig att åta sig att nedgradera den? Synd å kassera så fin telefon men utan vettigt operativsystem är värdet noll i mina ögon.
     
  3. Sunique

    Sunique Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gällande tyst läge så rekommenderar jag appen notification toggle som löser biffen! :)
    Appens ljudhanterings-toggle låter användaren både styra respektive ljud (alarm, notifiering, musik, ringsignal etc.) samt trycka på tyst läge..
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Vad gäller ljudlägen så är det inte så svårt...
    None = inget ljud, led eller vibration från någon app eller larm.
    Priority = Släpper igenom larm och det du ställer in i inställningarna. Vill du endast ha vibration så ställer man in det.
    All = Släpper igenom allt dvs motsatsen till None.

    Sedan lyckades jag nedgradera S4 LTE-A från Lollipop till Kitkat på tjejens telefon. Använde Odin 3.09 och laddade officiella stock rom för kitkat. Skulle tror att det funkar på S5 oxå.