Jag lyckas inte ändra ringsignal

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av devalanteriel, 14 dec 2014.

  1. devalanteriel

    devalanteriel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    17
    Att ändra ringsignal i inställningarna fixar jag förstås. Laddade upp en fil via Airdroid till ringsignalsmappen, och bytte under Settings > Sound. Men appen Phone förstår inte att jag har bytt. Går jag in på en person i kontaktlistan och ändrar ringsignal manuellt funkar det, men det har jag förstås ingen direkt lust att göra på samtliga kontakter. :)

    Lite googling tycker att jag borde rensa cachad data under Settings > Storage, vilket jag har gjort och startat om ett par gånger, helt utan att det hjälpt. Är det här ett känt problem som någon annan har en smidig lösning på? Jag kan ju inte leva utan NES-musik som ringsignal! :D
     
  2. Virreviking

    Virreviking Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2014
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    77
    Gå då in i telefonen och byt ringsignal där istället för genom inställningarna, så borde det väl lira. Låter som ett konstigt fel.

    Fler och fler appar kan man ställa in signalen på genom just appen, och det är inte alltid man kan styra ljudet via telefonens inställningar – har du en annan telefonapp, eller standard?
     
  3. devalanteriel

    devalanteriel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    17
    Hade missat att telefonappen hade en egen inställning för det... lite pinsamt. Men den var inställd på rätt signal och det funkar ändå inte. Kör standardappen som medföljde Lollipop.
     
  4. Virreviking

    Virreviking Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2014
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    77
    Då har jag ingen aning om vad som kan vara fel. Låter ju helt sjukt :P Jag bytte innan och det bet direkt!
     
  5. devalanteriel

    devalanteriel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    17
    Hehe, eller hur. :) Jag får testa med andra filer också och se om felet kvarstår. Tack för svaret ändå!
     
  6. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Lärde mig för nån månad sen att om jag vill ha olika signaler så går man in på respektive app, t.ex gå in i Hangouts-inställningarna och välj signal där. Eller Gmail-inställningarna osv.
     
  7. devalanteriel

    devalanteriel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    17
    Yes, men som jag skrev ovan, det tycks inte hjälpa. Tack ändå för tipset.
     
  8. devalanteriel

    devalanteriel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    17
    I fall någon annan skulle råka hitta det här via forumsök eller googling kan jag meddela att Android 4 inte bryr sig om ifall ringsignalsmappen heter ringtones eller Ringtones - men det gör femman...

    Varför i hela friden en vaniljandroidtelefon kommer förinstallerad med fel mappnamn vet jag inte. Men nu funkar eländet iaf, sedan jag bytt till små bokstäver och startat om. :)