Upcomer - Stay updated on upcoming tech products (Beta invites)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Hansen88a, 26 feb 2015.

  1. Hansen88a

    Hansen88a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Hejsan! I 9 månader har vi utvecklat appen Upcomer och snart börjar vår beta! Upcomer kommer till Android först och det är en app som gör det super enkelt att hålla sig uppdaterad på kommande teknik produkter som man är intresserad av. Till exempel kommande smartphones, wearables, mjukvaror med mera. Genom att välja vilken typ av produkter du gillar kommer du alltid ha koll på kommande produkter som intresserar dig, så som Windows 10, HTC One m9 eller Google Cars eller tusentals andra kommande produkter.

    Läs mer och signa upp för betan på www.upcomer.com

    Och kom gärna med lite feedback här om det här är en typ av app ni skulle vilja använda?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    vad är grejen? ni ger mig en sammanställning av bloggar typ eller? Är det appen som tagit nio månader eller är det att hitta källor?
    Har du en beta eller vill du bara göra reklam? Kan du/ni göra detta bättre än andra aktörer som redan gör samma grej? vad skiljer er från andra?

    <3
     
  3. Hansen88a

    Hansen88a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Du får så kallade "Cards" som innehåller sammanfattade uppdateringar om det viktigaste som sker med produkterna du följer. Upcomer ger dig alltså enkla och personliga uppdateringar på kommande produkter du gillar och du får uppdateringarna så fort det sker. Det är ett helt nytt sätt att konsumera media på och ett enklare sätt att hålla sig uppdaterad på. Ni kommer att förstå när ni prövar appen :)

    För att samla information av tusentals kommande produkter har vi använt oss av så kallade crawlers som extraherar data från nätet och som sedan analyseras av vår backend. Större delen av utvecklingen har gått till detta.

    Upcomer är i private beta just nu och man kan signa upp på vår hemsida för att få tillgång till betan.

    Det finns inga appar som gör samma som Upcomer så det finns inga andra alternativ.

    Är du intresserad av kommande teknikprodukter kommer du garanterat att gilla upcomer. Det gör din vardag lite enklare och roligare :)

    Tack för frågorna!
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det låter coolt jag ska kolla in den senare ikväll!
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Finns en del felstavningar och felaktig grammatik (böjningar och presens osv av verb). Antar det är svenskar (läs icke engelskt modersmål på de som skrivit på sidan). Men det mesta borde hittas av t.ex Word. Sublime (som editor) har jag för mig har lite kunskaper om språk den med.

    Jag surfade runt i torsdags och blev så ställd på:
    "
    The first 5000 people to signup will get an "early adopter priority" for 6 months which gives you a higher priority when we give away brand new products
    "
    Det låter mest som att det skulle vara någon slags rss-samlingsflöde eller nyhetsite kring releaser till den början med. Har ni backning kring i att ett tidigt skede faktiskt ge ut gratisprodukter? Eller är det någon önskan som ni hoppas på om ni blir stora nog?
    Känns som ganska stor skillnad och vara någon slags Buzzador med att vara en förmedlare av nyheter.
     
  6. Hansen88a

    Hansen88a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Det är ju jag tillsammans med några andra som driver och utvecklar Upcomer så jag har svaren på dina frågor :)

    Stavfelen får vi dubbelkolla. Vi har en Amerikan i teamet som ska ha dubbelkollat allt redan men vi får dubbelkolla stavningarna igen.

    Det är varken en nyhetssajt eller ett rss flöde. Vi har ett annat typ av innehåll i appen och vi levererar det innehållet på ett unikt sätt. När du prövar appen kommer du att se! Angående gratisprodukter så är det något vi kommer att ge ut för en viss typ utav produkter som finns med i appen.
     
  7. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Ni har i alla fall skapat lite intresse hos mig så jag har registrerat mig för beta. Eftersom sidan inte säger vad appen gör så kan jag inte uttala mig om det är intressant eller inte. Just nu känns det mest som ett avancerat RSS-flöde.
    Det stora frågan jag har är hur ni kommer lyckas med att få informationen att vara relevant. Om jag får för mycket information som är ointressant för mig så går det bort direkt. På webbsidan är kategorierna fruktansvärt breda så jag är lite orolig.
    Att bara få info om att det kommer ännu en ny smart klocka eller ny mobiltelefon är helt ointressant. Det är ju bara samma av det som redan finns bara att man får lite mer prestanda. Det som jag tycker är intressant är helt nya produkter som inte fanns sedan tidigare eller då man tar ett helt nytt grepp på en befintlig produkt som med exempelvis Project Ara.

    En lösning kan vara att appen lär sig vad jag är intresserad av antingen genom att se vad jag klickar på och läser eller att jag kan markera vilka produkter jag tycker är ointressanta/intressanta. På så sätt så kan appen leverera bättre och bättre information till mig.
     
  8. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Är det någon som fått appen än så den kan testas?
     
  9. Hansen88a

    Hansen88a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    Tack för riktigt värdefull feedback! Sånt här är viktigt för oss!

    Hur ska vi få informationen att vara relevant för alla användare?
    - I ditt personliga flöde får du enbart information om produkter som du specifikt har valt att följa. Du får alltså aldrig uppdateringar om produkter du inte följer
    - Appen lär sig vad du gillar och ger användaranpassade rekommendationer på nya produkter att följa (precis som du skrev)

    Räkna med att vårt mål är att alla kommande produkter ska finnas med i appen. Det inkluderar projekt så som nano teknologi baserade produkter, project ara, google glass, drones, VR headsets, steam machines, självkörande bilar med mera. Men helt vanliga produkter så som vanliga smartphones och smartwatches kmr finnas med också.

    Tror du att detta löser dom problemen du såg?
     
  10. Hansen88a

    Hansen88a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi kommer börja med att skicka ut beta invites nu under mars! Just nu testar vi på ett fåtal utvalda beta testare.
     
  11. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Fortfarande svårt att veta.
    Nu tycker jag du säger motsägelsefulla saker. Jag får bara info om de produkter jag följer, men jag får också info om produkter jag inte följer. Det är där det intressanta och svåra kommer. Att leverera mig relevanta produkter som jag ännu inte vet att jag vill följa. Om ni lyckas med det så har ni verkligen något på spåren.
    Jag får så hur det fungerar när jag får tag i appen.