Fråga: Rekommenderar ni fortfarande G3?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Kalven, 2 nov 2014.

  1. blitzsnake

    blitzsnake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bra kap! Verkar som erbjudandet tyvärr inte längre gäller. Surt att jag inte var uppmärksam.
     
  2. Perus

    Perus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Svar ja!

    Jag hoppade på G3:an lite sent (läs nyligen) efter en del "snedsteg" med andra Androider. Var testpilot på G2:an men upplever G3:an som en mer komplett telefon med SD-kort och där kameran fungerar riktigt bra och batteritiden inte skäms för sig ifall man inte drar på alldeles för mycket ljus.

    Med Lollipop ver 20H så fungerar till och med Android 5 riktigt bra ;)

    Priset är numera "lagom" för en 32GB/3GB RAM men de börjar försvinna från vissa lagerhyllor.

    /Per
     
    Gorgeous gillar detta.
  3. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    På Mecanet så klickade man sig vidare till Tele2. Men det var tidsbegränsat så kanske gått ut?
     
  4. blitzsnake

    blitzsnake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp, det gick ut. Fick tag på G3:an på annat håll istället.
     
  5. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Jag skulle absolut rekommendera en G3. Köp den med 32gb så får du 3gb ram, det framgår inte överallt, och det lägre priset på 16gb lockar säkert en del. 3Gb ram gör dock en hel del, mkt mindre lagg generellt skulle jag säga.
    Jag kommer från en Nexus 5, som jag älskar, dock gjorde den kassa batteritiden att jag letade efter nåt annat. Jag är mycket nöjd med G3, sjukt mkt bättre batteritid trots större skärm! Var orolig att jag skulle sakna vanilla-gränssnittet på nexusen, men med Nova-launcher märker jag faktiskt inte mycket skillnad. Bara positiva saker faktiskt. Älskar dessutom "knock" funktionen på G3. Hoppas fler hakar på det, annars LÄR det vara något man saknar på sin nästa lur.
    Något jag har lite svårt för är det "låtsasmetalliga" bakstycket på luren, det känns väldigt fake, och är faktiskt lite halt. Om nån kan rekommendera en annan baksida som är lite mer som Nexusens, dvs gummiaktig så skulle jag bli glad. Baksidan är ju borttagbar, så utbytes borde väl finnas? Obs, ej intresserad av ett skal eller liknande, bara själva baksidan.
     
  6. Swen

    Swen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Själv tycker jag att batteritiden är det enda som är dåligt med denna. För mig går det ca 10% per 30 minuter i Chrome och det tycker jag kunde vara bättre. Då kör jag ändå med 40% skärmstyrka. Vad har ni andra för batteritid?
     
  7. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Det är alltså 5 timmar med skärmen igång, inte så dåligt tycker jag. 40% är rätt ljusstarkt, provade nu, och auto som jag kör är mer lagom för mig.