Problem: A-Jays One+ & Galaxy S3 = ena hörluren tyst.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Fructis, 19 okt 2013.

  1. Fructis

    Fructis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej!

    Svärfar har en S3 som han har använt en Jays One+ till.

    Sedan updateringen till JellyBean har ena hörluren slutat fungera, till en början trodde jag att det var glapp i själva kabeln, men efter att ha testat dessa i flertalet andra telefoner så fungerar dom klockrent.
    Då borde det ju vara 3.5mm uttaget, men icke, ALLA andra hörlurar jag testat med (10 olika märken) fungerar klockrent.
    Har även testat 5 nya One+ men det funkar inte heller.

    Någon som stött på samma problem med dessa två produkter?

    Tacksam för svar!
     
  2. Vivadata

    Vivadata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Japp jag har samma problem med min SIII. Dustin bytte ut min Jays samma fel. Hörlurarna fungerar på andra telefoner men inte på SIII. Funderar på att reklamera telefonen


    Skickat från min GT-I9305N med Tapatalk
     
  3. Fructis

    Fructis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fan va tråkigt att höra, undrar vad som kan göra att dessa produkter inte fungerar med varandra.

    Angående reklamation så har jag svårt att tro att den går igenom då det är en tredjepartsprodukt som inte fungerar med telefonen, uppenbarligen så funkar ju telen med andra lurar (i mitt fall) så då borde det vara Jays felet ligger hos.
     
  4. Jona

    Jona Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena, sent på kvällen och såhär!

    Har samma problem!, fick dock mina lurar utbytta av netonnet för att dom inte fungerade, fick ett par nya som direkt inte funkade på min s3:a

    Då jag rör mig mycket på jobbet och lyssnar på musik, finner jag det bra att kunna lyssna i båda lurarna!

    Om man trycker ner själva 3.5mm pluggen "hårt" (rakt på) medans man snurrar lite så ibland surrar det till i andra luren på hörlurarna.

    Orkar inte reklamera telefonen av ren lathet då jag behöver en fungerande telefon (och är less på dessa klumpiga men mer värdelösa lånetelefoner man får)

    Löste det med att jag köpte en:
    Sony SBH20 - Bluetooth headset (där man kan byta ut lurarna)
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1687341

    Fungerar bäst för mig då jag rör mig och inte har tid att plocka upp telefonen om nu låt oss säga en riktigt dålig låt pluppar upp i min Spotify lista.
    Dock har jag inte testat med dom lurarna men om lurarna är intakt så bör det ju fungera!
    Fann själv att lurarna som hängde med fungerade skitbra!

    p.s fick min flickvän att migrera eftersom hon på sin ZTE hade samma problem :)

    Hoppas jag är till någon hjälp! :)

    fortsatt trevlig kväll/natt/morgon!

    mvh Tröttkille!
     
    Last edited: 21 okt 2013
  5. Fructis

    Fructis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tjena. Tack för svar.

    Fan va mysko detta är.
    Anledningen till att jag inte bara struntar i detta e för att svärfar älskar att det är platta trasselfria lurar.
    Samt att jag själv vill gå till botten med vad som är problemet.

    Kan fixa vilka lurar som helst åt honom i butiken. Men det är just jays som både han och jag föredrar. Om jag åker långt så kör jag dock mina java revo istället.

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk 2
     
  6. Strafer

    Strafer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Löste detta sig någonsin? Jag har precis samma problem nu med Sony Z2 och a-jays.

    Hade innan a-jays one vilka fungerade i ett visst läge men annars bara fungerade i ena luren, medan alla andra lurar fungerade i telefonen. Så småningom gav den ena luren upp helt i telefonen (fortfarande inga problem i andra enheter). Då köpte jag a-jays five istället men jag har samma problem, det fungerar bättre men det glappar fortfarande om man kommer åt 3,5mm pluggen! Båda lurarna fungerar dock klockrent i alla andra telefoner och i datorn... Det konstiga är ju att alla andra lurar fungerar klanderfritt i min telefon. Jag vet inte vad jag ska göra, kan ju inte reklamera telefonen eftersom uttaget fungerar fint med alla andra lurar. Samtidigt kan jag inte reklamera lurarna eftersom de fungerar fint med alla andra enheter...

    //Max
     
  7. Fructis

    Fructis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej, sorry för sent svar.
    Tyvärr löste det sig aldrig, varför vet jag aldrig.
    Det kom även in flera med samma problem i butiken.

    Skickat från min SM-G925F