Problem: Ljudkort trasigt?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Caffo, 28 mar 2015.

  1. Caffo

    Caffo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Jag bytte till mig en defekt Note3 av en vän. Han har tappat den i toaletten vid ett tillfälle. Telefonen funkar klockrent, allt är som det ska!... Bortsett från en sak. Så fort nånting, med ljud, ska triggas i telefonen, så låser den sig i några sekunder. Appar som har med ljud att göra (t.ex kameran) krashar precis vid boot, youtube krashar så fort jag ska börja spela en video osv..

    Stänger jag av ljudet, så funkar vissa appar, t.ex spel. Men i spelen så ska det i vissa fall triggas ljud, så även om ljudet är avstängt, så kan telefonen låsa sig i några sekunder, när ett ljud ska triggas.

    Vet ni om detta går att fixa på nått sätt? Det känns som det är ett hårdvarufel snarare än nåt som går o fixa med t.ex root. Så vet någon uppskattningsvis vad det skulle hamna på, att fixa detta?

    Mvh
     
  2. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Har du testat factory reset eller att flasha om den?
     
  3. iOS2Android

    iOS2Android Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2014
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det låter som om telefonen har nergraderats till augusti 2014 firmware... jag försökte med den firmware och hade PRECIS på pricken samma problem som du. Prova stantemo's lösning... kör först med kies, annars prova med odin (jag har v3.10)