Tema/Grafik: Mitt förslag till uppföljare av Nexus 5

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av dajle, 10 mar 2015.

  1. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    ser rätt nice ut, hade förr tagit en OnePlus One dock :)

    - personligen ser jag fram emot Project Ara
     
  2. flundst

    flundst Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2014
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kul tråd! Några tankar, din designen men;

    • Centrera notifikations-leden
    • Kläm in Galaxy S6:s 5.1" QHD Amoled
    • Det största batteri som går in utan att mobilen blir tjockare, vilket borde vara minst 3000 mAh, bevisat av en lirare som fick in batteriet från en LG G2 i N5:an
    • Kortsidor i metall för uppgraderad kvalitetskänsla men behåll nuvarande soft touch svart och äggskalsvit för fortsatt Qi-laddning
    • USB-C
    • Vattentät, utan lucka för USB-C porten, á la Xperia Z4.
    • Uppgradera kameran till Galaxy S6:s som verkar vara den vassaste i androidvärlden just nu, borde med N5:ans tjocklek inte sticka ut nämnvärt
    • Centrera kameran så att mobilen ligger stabilt på ett bord
    • Gorilla Glass 4
    • Samsungs SoC Exynos 7420 återigen från GS6
    En sån uppgradering torde bli dyrare än gamla N5 men med batteri och kamera i toppklass plus Nexusens blixtsnabba uppdateringar skulle den räcka kanske ett år extra och man skulle på så vis tjäna in de kanske två tusenlappar extra man skulle få lägga ut.

    Rätt mycket hårdvara från Samsung, helt enkelt för att dom är kungarna på hårdvaruberget just nu!
     
    Keelhauled gillar detta.
  3. smurphen

    smurphen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Eftersom android stöder dual sim sen 5.1 så hade jag gärna sett en Nexus med just dual sim.

    Annars ser eran design bra ut med placeringen av högtalare och fingeravtrycksläsare. Kanske hade jag önskat att volymknapparna satt kvar på högra sidan men att power-knappen var räfflad som Nexus 6.