Ringa med WhatsApp - åter öppet för invites.

Diskussion i 'Applikationer' startad av gosa, 25 mar 2015.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hoppsan, då var det över för den här gången alltså...

    Nåja, det drar nog igång om någon vecka igen - det här var väl 4e gången som de öppnade.
    Hursomhelst - tråden finns ju kvar, så det är bara att någon plockar upp den när de öppnar igen så kör vi vidare...

    Stort tack till alla som hjälpt till så här långt.

    Ut i vårsolen nu och ta en kall en och chilla lite i helgen - det är vi alla värda.
    Eller vänta förresten... just det ja - det är ju Sverige merparten av er bor i... Ut och ta en promenad nu så ni får lite frisk luft, men glöm inte paraply och långkalsonger! :cool:
     
    Last edited: 27 mar 2015
    cassis och IceXcube84 gillar detta.
  2. IceXcube84

    IceXcube84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White
    ROM:
    SlimLP AOSP 5.0.2 (15-04-2015)
    Info:
    [KERNEL] ElementalX-N6-0.28
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note III White
    ROM:
    Omega v5.0 XXUDMK2 Android 4.3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S III White
    ROM:
    Cyanogenmod 11 Nightly
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    CM11.0/SGT7 for P4
    Info:
    [4.4.4] [F2FS] CM11.0/SGT7 for P4 [20140717]
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    P7500XWLP6_P7500OXXLP5_NEE
    Nä vara ute är bara för normala människor :P Sitter hellre framför datorn med en kall öl eller liknande :)

    Jo som gosa sa dom haft de öppet ett par gånger jag fick i andra vågen om jag inte minns fel av en på XDA-Developers sen har jag aktiverat de för mina vänner.

    Säger tack till alla andra som också har hjälpt till i tråden och självklart gosa som är trådskaparen.
     
    gosa gillar detta.
  3. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    En grej till... ska uppdatera min första post igen, men jag skriver det här också:

    - Under resans gång har jag fått 5 förfrågningar skrivna direkt på min profilsida. Tanken med att jag i början av tråden ber alla skicka PM istället för att skriva ut telefonnummer gäller för profilsidor också. (Eller är det bara jag som ser inlägg där?)

    Jag kommer radere poster där vartefter de kommer in, och ber de som blir bortplockade att återkomma via PM när WhatsApp på nytt öppnar för invites.
     
  4. gardunbattlehammer

    gardunbattlehammer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då hoppas vi att de drar igång detta igen om ett tag.

    Everyone must be assimilated.

    o_O
     
  5. Strip

    Strip Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Umm... Jag tror att jag har fått funktionen för att ringa, utan nån inbjudan... Funkar kanonbra :cool:
     
  6. cassis

    cassis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är det öppet för alla nu alltså?
     
  7. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
  8. Strip

    Strip Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Första intrycket: Asmycket bättre ljud än i Telias skitnät!
     
  9. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Första intrycket: lika bra som ovan. MEN andra intrycket, ett sjukt jobbigt eko i vissa samtal. 1-2secs delay, helt omöjligt att föra en konversation. Jag förstår faktiskt inte varför det skall vara så svårt att fixa röstsamtal utan buggar...
     
  10. gardunbattlehammer

    gardunbattlehammer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snackade med en kompis i Schweiz i en halvtimma på lunchen idag och det fungerade sjukt bra. Mycket bra ljudkvalitet och ingen märkvärd tidsfördröjning.

    Enda konstiga saken var att jag inte kunde justera ljudet i samtalet när jag höll mobilen mot huvudet och skärmen var avstängd. Så fort jag höll telefonen framför mig och skärmen slog till fungerade det att ändra samtalsvolymen.

    Någon annan som upplevt detta?
     
  11. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jahaja... då var man inte så exklusiv längre, och känslan av makt när man satt och aktiverade andra andvändare är ju som bortblåst... :P

    - Skämt åsido, kul att WhatsApp anser detta med samtal tillräckligt stabilt för att släppa in alla. Har själv gjort några samtal under de veckor jag haft möjligheten och tycker det funkar helt ok. Visst - det händer väl att man åker på något enstaka samtal med ekon och fördröjningar, men det är ju inte någon större skillnad mot annan IP-telefoni. Sitter till exempel på ett större internationellt företag som servar jag vet inte hur många tusen kunder i hela Europa, och vi - hur professionellt det vi gör ska utge sig för att vara - sitter ständigt och lyssnar på oss själva eller pratar i munnen på kunderna för att samtalet ska till USA och vända innan vi hamnar hos de vi snackar med... Detta har vi levt med i över ett år nu och verkar inte bli bättre. Men det är ju iaf billigt...

    Anyway - för vad man får dvs. gratis samtal hemma via Wifi eller hyfsat billiga samtal som inte spenderar varken uppkopplingsavgift eller "klassisk" minutkostnad så är jag väldigt nöjd med telefoni via WhatsApp som ett komplement till andra sätt att kommunicera, och jag har även börjat utnyttja detta med att ringa först för att pocka lite extra på uppmärksamheten med att låta det gå fram några signaler innan jag skickar meddelande till frugan då jag vet att hon är extremt dålig på att få luren ur handväskan ibland, något som några ringsignaler råder bot på...
     
    cassis gillar detta.