Hangouts till Hangouts från Android till iOS vill inte fungera

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Jonas Ogräs, 12 apr 2015.

  1. Jonas Ogräs

    Jonas Ogräs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag försöker ringa ett röstsamtal mellan Hangouts-appar (dvs från app till app och inte till något nummer) men kan inte få det att fungera. Jag har Android och senaste versionen av Hangouts och motparten har en iPhone med senaste versionen av Hangouts.

    När vi båda är inloggade och chattar och jag klickar på lur-ikonen i våran chatt så dyker en ny skärm upp, signaler låter osv. precis som det ska vara antar jag. Men, det kommer aldrig något samtal/notis/avisering/signaler i andra ändan. Efter x antal signaler bryts samtalet och vi kan båda se "missat samtal" i chatten. Jag har testat till två olika personer med samma resultat. Det blir även samma resultat åt andra hållet dvs om dom ringer upp.

    Jag har testat att installera Hangouts Dialer men det är ju om jag förstått rätt bara för om man vill ringa till "riktiga" nummer samt använda Google Voice osv. På iOS ska det vara inbakat (tror jag, finns inte som app iaf). Oavsett gjorde det ingen skillnad. Jag har testat med Wi-Fi och med mobildata. Har kollat inställningarna men det finns ju knappt några att göra men har kanske missat något?

    Någon som har varit med om liknande? Någon som har några idéer? Alla tips och förslag mottages tacksamt! :)
     
  2. Jonas Ogräs

    Jonas Ogräs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, blev en snabb och smutsig lösning strax efter att jag hade postat inlägget: Facebook Messenger :(