Problem: Note 4 Startar om sig reboot slumpmässigt

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Lindrose, 16 apr 2015.

  1. Lindrose

    Lindrose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla Note 4 vänner jag har ett jobbigt fel på min enhet. Uppskattar om ni kan ta er tid att läsa.

    Det är nämligen så att min telefon startar om sig i tid och otid. Minst en gång om dagen ibland mer. Den liksom fryser/laggar fast och omstart är ett faktum.

    Eller.

    Helt plötsligt bara när jag ska kolla klockan på telefonen så finner jag att den startat om sig och jag får slå in sim kort låset igen.

    Jag har haft den inne på lagning hos Deltaservice två gånger pga felet och första gången så byte de ut telefonens kretskort. Det gjordes på ren goodwill sa servicekillen.

    Andra gången så hitta den inget fel och den lämnades tillbaka utan åtgärd.

    Han berättade också att varje gång de får in en telefon så fabriksåterställer de den och testar.

    Samsung lämnar inga garantier på appar installerade utöver de förinstallerade berätta han.

    Så jag ringde upp och fråga service killen vad de kunde vara.

    Han berättade kort och gott att de måste vara någon app med skadlig kod eller en app som inte är anpassad till 64 bitars processorn. Så jag fick rannsaka mig själv och installera app för app för att hitta den felande länken.

    Appar som inte fungerar på min telefon är inläsningstjänst (pluggar)
    Swedbank, Avast antivirus, SwiftKey.

    Så nu har jag testat några månader och kommit fram till dessa appar och Swedbank och SwiftKey klarar jag mig inte utan.

    Har svårt att tro att det är app relaterat prata med en kille på min operatörs kundtjänst och hans kollega hade en Note 4 med samma appar som jag Swedbank och SwiftKey och han hade inte det problemet.

    Snackade med Samsung support och de ville ta in telefonen och kolla på den. Jag har berättat samma sak för dom/henne och hon berättade att en medarbetare till henne bara att flinat när hon berättat om att Deltaservice hade haft den inne två gånger.

    Har ni eller känner ni någon med samma problem?

    Jag älskar min telefon Note 4 är helt klockren men detta problem gör mig riktigt grinig.

    Vad tror ni det kan vara för fel?

    Jävligt tacksam för svar ha en bra dag.

    Christoffer Lindroos
     
  2. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kan inte svara på mycket av detta, men en svensk Note 4 kör på en 32-bitars Qualcomm-processor, så om du inte har en importerad exynosbestyckad lur är 64-bitarspratet rent nonsens.
     
  3. Lindrose

    Lindrose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan du utveckla 32 bitars snacket lite och en bra källa på det behöver kött på benen för att ta itu med tele2 tack.
     
  4. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Note 4 (Modell SM-N910F) som säljs i Sverige har inte en 64-bitars processor. Finns tusentals källor om man googlar lite, Qualcomm 805 är 32-bit.
     
  5. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Har du testat den helt fabriksåterställd?
     
  6. Lindrose

    Lindrose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo tack kolla qualcomms hemsida men jag hittade längst ner "memory/storage 64 bit" och vart osäker
     
  7. Lindrose

    Lindrose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja hur många gånger som helst plus att verkstad har gjort det de gånger den varit inne för reparation. Sen har jag inte återskapat tidigare sparade inställningar heller.
     
  8. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Tänkte om du inte installerat något och den ändå startat om sig
     
  9. Lindrose

    Lindrose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt verkstad är den felfri med standard appar. Aldrig testat utan externa appar. Alltid börjat med en extern app för att sedan utöka med fler om den fungerar
     
  10. Lindrose

    Lindrose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag testade att köra telefonen med "behåll inte aktiviteter" i kryssat i utvecklaralternativ under gårdagen. Den startade inte om en ända gång.
     
  11. Joako

    Joako Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Gammalt inlägg, men jag har kvar min älskade Note 4 och nyligen fick jag ett exakt likadant problem med den. Trodde också att det berodde på någon app, men icke. Har fabriksåterställt den (och inte installerat några nya appar) och problemet kvarstår, tyvärr :ehm:
     
  12. Hoogaan

    Hoogaan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Något är knas med Samsung! Min frus Note 4 totaldog för några månader sedan. Min egen har gett upp nu. Gjort fabriksåterställning m.m och följt alla råd i diverse forum men de är totaldöda bägge två nu. Med tanke på att vi inte är ensamma om att de betett sig på samma vis är ju inte tanken helt främmande att det är en bugg gemensamt med övriga drabbade.
     
  13. Joako

    Joako Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska ge den en chans och skicka den på lagning nu. Den har trots allt varit min trotjänare i 4 år.
     
  14. Hoogaan

    Hoogaan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    En sak som är skum är att när min frus telefon började dumma sig så provade jag med mitt fulladdade batteri i hennes lur. Inget hände. Lika död .Efter det sätter jag tillbaka det i min. Då dör min också! Efter lite micklande med att tömma cache så går den igång igen. Funkar sedan bra. Sedan började den käka batteri. Köpte ett nytt och den har fungerat en dryg månad. Men i tisdags strulade den och låste sig, vart seg. Och numera från idag är den lika död som den andra. Skall kolla med frystipset. Men den lär nog bete sig som din trots allt. Min frus telefon är inlämnad hos en lokal liten reparatör. Mest för att få en bekräftelse på att den inte är räddningsbar.
     
  15. krutow

    krutow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade exakt samma problem, löste sig efter rensning av systemcash och dalvikscash