Problem: Telefonen vägrar ladda - vad göra?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Fixxxer89, 18 apr 2015.

  1. Fixxxer89

    Fixxxer89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, min mobil vägrar ladda.. Inget händer när jag kopplar in laddaren i telefonen, men inget verkar vara trasigt i alla fall.
    För några dagar sedan fick jag upp ett meddelande som sa att mobilen inte kunde laddas för att mobilen använde för mycket ström. Stängde då av alla appar och la mig för att sova, men på morgonen dagen efter hade mobilen bara laddats 46%.

    Fel på batteriet? Har testat tre olika laddare och ingen av dom fungerar.
    Hjälp en ledsen kille :(
     
  2. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Fastnar hanen som den ska i uttaget? Jag hade ett liknande problem efter att dottern hade ner telefonen från nattduksbordet med laddaren i. Då böjdes stiftet så att hanen inte längre låste fast i uttaget, glappade och laddade ojämnt. Jag bröt försiktigt tillbaka stiftet med en potatissticka till sitt ursprungsläge där hanen återigen låste fast och laddade som förut igen.

    Annars vet jag inte, är det en massa damm där inne som gör att hanen inte kommer in lika långt som förut? Jag har svårt att tro att uttaget är trasigt eftersom den tar laddning, om än långsammare än förut. Låter som att ngt är glapp.

    /fogy
     
  3. johnjohn55

    johnjohn55 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är exakt samma sak med min mobil! Har även testat andra laddare, laddningslampan tänds men batteriet laddas inte. Men till slut testa jag min jobbmobils laddare, en OnePlus One och då fungerar det som det ska! Kan det ha med adaptern att göra hur mycket ampere den ger ifrån sig, eller om uttaget på kabeln är lite annorlunda?

    Jag har inte testat de olika kombinationerna som går att göra än (htc kabel + annan adapter eller htc adapter + annan kabel)
    Men det kanske bara är att inse att HTC m7 börjar bli med åren..:/
     
  4. Aotw

    Aotw Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    LG G6, Htc One M9
    Telefon 3:
    Htc One M7, Samsung S2
    Platta:
    Sony Xperia Z2 Tablet
    Övrigt:
    Chromecast Ultra, Nikon D800
    Har samma problem här och samma felmeddelande ibland att den drar för mycket ström. Jag verkar ha lite glapp någonstans i sladden eller adaptern, då den slutar indekera laddning beroende på hur jag vinklar telefon eller sladd.
    Använder jag min gamla laddare för Samsung S2, verkar den ladda fint utan problem, så blir nog att köpa ny laddare eller byta sladd till något jag har liggandes.