Platta på 8" för runt 2000?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av flipp, 17 apr 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vad skulle ni rekommendera? Är lite sugen på att beställa en Xiaomi Mi Pad. Dock är den rätt dyr nu när dollarn står högt (Ca 2000 kr). Lenovo Tab S8-50 går att få för 1590 kr i Sverige och den verkar bra förutom att den tydligen drar en massa batteri i standby vilket jag inte alls gillar...
     
  2. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Samsung Tab Pro 8.4 förmodligen det bästa man kan få i den här prisklassen. Se nätet för recensioner. Samsung S 8.4 också på väg med prismässigt men ligger fortfarande på närmare 3000 kr än 2000 kr. Pro har snabbare processor och snapdragon, och har en större utvecklar community.
     
  3. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Slänger in en röst för Tab S med. Runt 2000 för wi-fi modellen i nyskick på begagnat-marknaden. Underbar platta på alla sätt, förutom att den kanske skulle behöva ytterligare någon timme batteritid.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Inget lagg på Pro och S?
     
  5. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Jo.
     
  6. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Av tab pro och tab s är pro den mest prisvärda plattan - som också har ett stort utvecklarstöd, dvs det finns många rommar. Med cm12 flyger plattan. Själv har jag inte märkt av något lagg.

    Pro har Snapdragon, medan S har Samsungs egen Exynos - vilket också är förklaringen till det mindre utvecklarstödet för S. Officiell cm12 ska ha kommit alldeles nyligen till S men Pro fanns med bland de enheter som hade officiellt stöd från början.

    S har Amoled skärm, fint till film och spel om man gillar starka färger. Pro har ledskärm men också upplösning 2580x . Pro har snabbare processor än S.

    Rekommenderar sök och jämförelser på nätet - finns mycket info om båda plattorna. Båda är bra köp.
     
  7. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Jo tänkte mest på Chrome. Men det är ett problem med chrome. Har hört rapporter om att Lollipop gör plattan ännu bättre och med bättre flyt. Borde dyka upp inom någon vecka.
     
  8. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Enligt Samsung Sverige finns ingen uppdatering till Lollipop planerad.
    www.samsung.com/se/info/update.html#tab

    Generellt är Samsung kända för att vara dåliga på att skicka ut uppdateringar till sina surfplattor. Det finns också mycket kritik mot Touchwiz och all bloat som de lägger på.

    Men hårdvara är de bra på. Bristerna vad gäller mjukvaran fixar man lätt till genom att dra in en custom rom. Då är det en fördel om den surfplatta som man köper har ett stort utvecklarstöd - som Tab Pro har. Jag har kört Lollipop sedan innan jul, först på min LG G Pad 8.3, sedan på Tab Pro 8.4 (lade på custom rom på en gång när jag köpte den).
     
  9. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Lollipop borde dyka upp i Sverige. Tror Frankrike har fått det, eller liknande. Men de är sämre med plattor ja, gällande uppdateringar. Men det måste komma förr eller senare till Sverige.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tack för all respons. Spontant verkar Pro som ett bra köp (med CM12 installerat).
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.