Fråga: lollipop 5.0 vs lollipop 5.0.1

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Deadman666, 30 mar 2015.

  1. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Min fru har S4+ o hon har LP 5.0.1 O jag har en S5 har LP 5.0 o det verkar som hon har en mycket snabbare mobil.Är det stor skillnad på dessa versioner?Jag upplever min segare vid olika tillfällen.

    Edit:Företaget jag köpte S5:an ifrån hade importerat den från tyskland får en massa uppdateringar på tyska inte roligt kan man göra nåt åt det utan att roota?.Förmodligen denna seghet jag märker ibland att nåt konfliktar med den tyska versionen kan det va så?
     
    Last edited: 6 apr 2015
  2. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    du kan flasha in svensk originalrom genom ett program som heter odin. www.sammobile.com där har du instruktioner och sånt.

    allt gör du på egen risk förstås.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är en flitig predikant av "Fabriksåterställningen". Har du testat fabriksåterställa telefonen efter att du uppdaterat till Android 5.0? Det kan vara värt ett försök - tänk dock på att göra backup först.

    Att luren är tyskimporterad bör inte innebära några som helst problem.
     
  4. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tackar för svaren.Ja LP 5.0 låg redan i luren o jag gjorde en fabriksåterställning.Har sett på forum att det har kommit ut uppdateringar som har förbättrat kameran bl a men de kommer jag då inte få då?
     
  5. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tyvärr Ompan länken funkar inte ....För 2 dagar sen blev skärmen svart ja batteriet var fulladdat satt o surfade lite .Den kraschade helt enkelt.Finns det någon som kan hjälpa mig roota den.Tror fortfarande att den tyska versionen spökar.Har inte lust att fabriksåterställa den den gång på gång.