Samsung GEAR VR - Köpartråden - Frågor m.m.

Diskussion i 'VR - Virtual Reality' startad av Tekniknörden, 25 dec 2014.

  1. Mandroiid

    Mandroiid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det skulle bli en häftig upplevelse att se på Netflix eller någon annan via VR. Att bli helt omsluten av hela biblioteket av film miniatyrer där du kan välja vitt och brett i ordets bemärkelse. Det skulle vara en piece of cake att integrera så man ser filmerna i Oculus egen biograf då det är fritt att implementera då den ingår i SDK:n och finns redan på varje mobil. Det som talar mot detta och att det dröjer ett tag till är att det är så många som ska tycka till, någon nämnde att skådespelarnas fackförbund i USA måste godkänna alla nya former av distributioner och paketering och vilken provision de ska ha av det nya formatet så jag hoppas att de får med VR som format eller om någon aktör har friskrivit sig eller kommer runt det. Oavsett den som blir först av dem kommer kunna få många nya kunder som mig och dig. Förhoppningsvis löst till det släpps globalt till allmänheten i slutet av året till Note5. Men om någon utvecklar ett eget program som paketerar någon av tjänsterna så tar jag gärna emot det med glädje och inlevelse.
     
  2. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag säger bara en sak till och det är att alla som har en note 4 måste köpa en gear vr. Jag ser erkligen ingen anledning att inte köpa en, den är helt fantastiskt.

    Och kom inte med att ni väntar på nästa till note 5, för det kommer alltid nya. Ni kanske ska vänta till note 8 istället.

    Jag är supernöjd och alla som fått prova den är har blivit galet imponerade, 2st har blivit så imponerande att de bytt mobil för att kunna köpa gear vr.
     
  3. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det finns 2400 anledningar att inte köpa en Gear VR... :P
     
  4. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    När dyker den upp till S6? Testade vr när jag köpte min S6 och de på samsung sa att den skulle gå att köpa inom några veckor. Är riktigt sugen.
     
  5. nilstastic

    nilstastic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, som ni kanske vet så har Oculus VrJam 2015 just avslutas och det vore kul om någon ville spela mitt spel. Det är en first person jumper för gear vr där man hoppar för att ta sig framåt.

    http://vrjam.challengepost.com/submissions/36759-kangaroo-dash



    Det finns även sjukt mycket andra spel att kika på (bland annat från killen som gjorde darknet) så om man tyckte at det fanns lite att göra med sin gear vr så har det ändrats nu. :)
     
  6. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Ingen som vet när den dyker upp till S6? 15e maj eller?
     
  7. Mandroiid

    Mandroiid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ska pröva det inom kort, läste att du fick bra recensioner av andra, kul med lite svenskt. Anade att det var darknet skaparen av den andra du nämnde, lagt en ny dimension till gränssnittet och nytt koncept. Gillar även att det var med ett koncept för virtual desktop (Shellspace) som jag tänkte testa när jag hinner.
     
  8. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Den som är sugen på en gear vr kan få köpa min. 1800 kr å den är din.
     
  9. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Finns det någon som inte är riktigt nöjd med sitt vr set och vill sälja den så är jag intresserad.
     
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Netflix finns nu till Gear VR! Bara att ladda ner i Oculus Store.
     
    Svampen gillar detta.
  11. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Är det någon här som provat Netflix-appen?
    Jag har problem med att videon blinkar/hackar och listen som visar hur långt man sett går inte att få bort. Har ominstallerat men det har inte gjort någon skillnad. Det är tyvärr obrukbart som det är nu :(

    Läste i Oculus forum om andra som hade problem med att videon aldrig kommer igång och vissa hade problem med överhettning.

    Förhoppningsvis åtgärdas detta snart.