Övrigt: Större ikoner Lollipop

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Roland73, 13 apr 2015.

  1. Roland73

    Roland73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    13
    Ikonerna som är framför namnen i adressboken är nu små och runda. I Kitkat var de fyrkantiga och större.
    Finns det någon möjlighet att få ikonerna större i Lollipop för plats finns det.
     
  2. hewad

    hewad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2Comviq
    Telefon:
    Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2Comviq
    Telefon:
    Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Nova Launcher eller liknande...
     
  3. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Du kan ändra teckenstorlek genom att gå in via Inställningar => Display => Tecken => Teckenstorlek.

    Den är inställd på Liten från början, du kan få den i stort sett hur stor som helst.

    Men vill du ändra ikonerna så måste du ändra launcher (som tidigare medlem skrev), Nova Launcher är ett bra val.
     
  4. Roland73

    Roland73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    13
    Kan man ändra endast ikoner framför namnen i adressboken med https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw.launcher
     
  5. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Näe, med genom att ändra launcher (t ex Nova Launcher) så kan du ändra ikonerna på startskärmen och i appdrawern, men inte i adressboken. För att ändra på saker och ting i telefon-appen (inklusive kontakterna i adressboken), så måste du byta ut dialern, alltså telefon-appen. Finns en del olika i Play-store, men jag vet inte om man kan ändra storleken på ikonerna i adressboken i någon av dem...

    Däremot blir ju ikonerna i adressboken större när du ändrar på teckenstorleken.