Fråga: Nedgradera från Lollipop till Kitkat (LG G3)

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Sven17, 24 apr 2015.

  1. Sven17

    Sven17 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har precis köpt LG G3 32GB. Efter att ha lekt lite med den såg jag att det fanns en uppdatering för OS. Jag gjorde uppdateringen och nu har jag tydligen fått Lollipop(5.0) istället för original versionen som var Kitkat(4.4). Nu ångrar jag att jag gjorde uppdateringen då vissa funktioner har försvunnit och enligt många så blir även batteritiden väldigt dålig efter uppdateringen. Så min fråga är: Hur kan man återställa mobilen till originalversionen?
    Har såklart försökt att återställa fabriksdata inne på inställningar men efter att den startas om så uppdaterar den android automatiskt och jag får Lollipop ändå. Det verkar finnas kvar en fil av Lollipop i mobilen som installeras när man gör en fabriksåterställning. Jag vill alltså få mobilen så som den såg ut när jag köpte den, med android versionen Kitkat.

    Tacksam för svar!
     
  2. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Jag har inte svar på själva frågan, men nyfiken på vilka funktioner du saknar från Kitkat. Sen vill jag flika in att för mig blev inte batteritiden sämre. Överväg att köra med lollipop, utvecklingen går framåt!
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Du kan alltid flasha en 10X KDZ för kitkat. Men Lollipop tog inte bort någon funktionalitet i G3 vad jag vet? Sedan är batteriet liknande eller bättre, även flytet är mycket bättre, se bara till att göra en fabriksåterställning efter du uppdaterat till Lollipop, annars kan vissa saker bli fel och dra batteri/lagga.
     
  4. Sven17

    Sven17 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter uppdateringen kom det upp ett meddelande som sa att gästläge inte var tillgängligt längre. Främsta orsaken till att jag vill nedgradera är nog att få tillbaka gästläge funktionen. Tyckte det var väldigt bra att man kunde ange en annan knock code och låsa upp telefonen i gästläge. Men nu är den som sagt borta. Om det fanns ett sätt att få tillbaka den hade varit lika hjälpsamt som att nedgradera :)
     
  5. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Du kan ju slå på fleranvändarläget i Lollipop. Du får iofs inte en egen knock code, men du kan dra ner notifikationsmenyn på låsskärmen och välja vilken user du vill köra som. Dessutom är lollipops multiuser-funktion betydligt bättre än LG:s egna - LG hade bara låst åtkomsten till vissa apps, men det var fortfarande samma som du körde på standardusern (t ex facebook, instagram osv körde mot samma konto, kameran kör mot samma album osv). I Lollipop har man helt egna instanser, så att du kan ha samma apps på varje user med sina egna inställningar / användare / bibliotek osv. Tycker det är klart bättre.
     
    Sven17 och MatteVTR gillar detta.
  6. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Så. Problem solved!
     
  7. Sven17

    Sven17 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Tack för ditt svar! Jag hade hellre föredragit det ursprungliga "gästläget" men det du nämner kan också funka. Man kan faktiskt ha en "gäst" användare. Och om man ställer en knock code för gäst-användare så kan man byta mellan owner och guest också genom att slå olika knock code. Jag får nog hålla mig till Lollipop trots allt. :)
    Tack för era svar allihopa!
     
  8. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Aha, det hade jag faktiskt missat att man kunde göra :). Jag byter alltid manuellt i notifikationsmenyn själv, men jag kanske får ge tjejen (som brukar låna min telefon och har en egen user för sina apps / spel osv) en egen kod så blir det ännu smidigare. Tack själv för tipset!