Hemsidan är anpassad främst till Desktop

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Oceanic, 27 apr 2015.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag vill först och främst ge beröm för det nya forumet som är super bra och supersnabbt och snyggt.

    Men nu angående webbsidan, är det bara jag som tycker den är på tok för tung ?
    Den stora majoriteten går in via sedan via telefonen, en ändå känns det som sidan är mer gjord för desktop än Mobil.
    Känns som mobil anpassningen för hemsidan och bloggen är lika med NOLL.
    Onödigt seg att ladda. Om man jäfmör t.e.x med Sweclockers mobilsida, är väl mer i den stilen det ska vara?
    Vad som är tyngst att ladda är informationen högst upp, dvs loggan och alla menyner där, känns som det borde ladda mycket snabbare.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    kände mig genast sjukt gammal och bakåtsträvande som alltid accessar via datorn :D
     
    Buzz gillar detta.
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Sidan är i högsta grad anpassad för att vara responsiv gentemot din skärm. Ser det inte ut såhär för dig via mobilenhet?
     

    Bifogade filer:

  4. robert3

    robert3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hoppar in här. Ser jättekonstigt ut när jag kollar på sidan, se bild. Använder Nexus 7 2013, lollipop och Chrome. Är det så bara för mig? Gäller alltså på startsidan.
     

    Bifogade filer:

  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi har byggt om menyn för att sidan skall ladda fortare.

    Har du aktiverat funktionen för "Databesparing" i Chrome?

    Om du testar att stänga av den och sedan refreshar hemsidan - ser det likadant ut? Kan du i sådana fall tömma cachen och sedan refresha igen?

    Därefter kan du slå på databesparingen igen.

    Det verkar som att Google har en gammal cachad kopia av sajten i sin "databesparingsproxy". Eftersom vi uppdaterat en stor del av hur sidan är uppbyggd behöver den cacha om detta för att den skall renderas korrekt. Jag misstänke att headern den skickar ut säger att cachen inte behöver förnyas, så de resurser du cachat lokalt från oss ligger kvar på din telefon och spökar. Att göra som ovan löste det för min del på de enheter där jag hade databesperingen aktiverad.

    Jag tror att det löser sig själv annars inom 48h eller så, men funktionen är på så vis himla irriterande....
     
  6. robert3

    robert3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej.
    Tack för svar. Räckte med att rensa cache så såg det ut som vanligt igen. Borde man kanske ha tänkt på själv...
     
    bernard gillar detta.