Det går att låsa upp er telefon med SMS!

Diskussion i 'Allmänt' startad av donaldduck, 26 apr 2015.

  1. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Om ni har Cerberus åtminstone, troligtvis med andra appar också. Kollade de rättigheter Cerberus kräver och hittade den jag tror möjliggör upplåsningen, Ändra systeminställningar. Om någon app kräver denna rättighet så tänk efter noga.

    Med Cerberus, och säkert med de andra säkerhetsapparna också, kan man ge diverse kommandon via SMS. Nödvändigt då telefonen inte har internetförbindelse. Där finns bl.a. två kommandon där men kan låsa telefonen med en kod samt ett där man bara, rakt av, låser upp telefonen. Det visade sig att den bokstavligen låser upp telefonen!

    Håll i inloggningskoderna för Cerberus och andra säkerhetsappar!

    Använder Nexus 5 med Android 5.1
     
    kalleboston gillar detta.
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Ja? Det är väl rätt självklart?
    Varför skulle man ens komma på tanken att ge ut sådana uppgifter för antistöld-appar?

    I Cerberus kan man mycket riktigt låsa telefonen med kod, när man väl låser upp den med sagt kod så har man väl ändå en pinkod eller t.ex mönsterlås bakom?
     
  3. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Jag provade att låsa upp telefonen utan att ha lagt in någon kod med Cerberus. Själva telefonens kod för låsning blev då nollställd till bara "Svep", d.v.s det behövdes ingen kod för att använda telefonen. Helt olåst.

    Jag hade två appar till i telefonen med den jag tror vara den kritiska rättigheten, Ändra systeminställningar.