Problem: Backup problem

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Katten69, 29 apr 2015.

  1. Katten69

    Katten69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej !
    Hoppas att ngn kan hjälpa mig med detta problem... Köpte en Sony Z3 Compact för ett par månader sedan och har nu lyckats förstöra den (spräckt glaset och troligen digtizern). Har nu fått en ny via jobbet men får inte över all information från den gamla till den nya. Behöver man verkligen installera om alla appar one by one? Kollegorna på jobbet säger att när de byter telefon och de kopplar på sitt google-konto så börjar telefonen automatiskt att tanka ner alla appar de hade i sina gamla telefoner.

    Saknar alla SMS, what's-up konversationer, kontakter, etc. Ngn som har en idé?
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det där med ominstallation av alla appar är jag osäker på. Jag har upplevt ett par gånger att alla appar hoppar in på nytt, men också att de inte gör det. Jag är osäker på hur det fungerar. Det är möjligt att om man gör på rätt sätt så fungerar det. Fel sätt kan då vara att man börjar pilla med telefonen innan återställningen sker och installerar några appar manuellt. Bara mina egna teorier.

    Kontakterna får du över så fort synken går mot ditt Google-konto såvida du har alla kontakter på Google Contacts.
    SMS får du hantera själv via ex. SMS Backup+. Använd Google Hangouts i möjligaste mån istället för SMS.
    Whatsapp borde väl vara lagrat i molnet? Så när du logga in med ditt konto så ser du alla konversationer.

    Mitt tips är att enbart använda appar som lagrar data i molnet. Då behöver du aldrig tänka på backuper och återställningar.

    Se den här händelsen som en övning där du ser vilka appar som inte har ett fungerande backup-system. Om det inte går att byta till en app med molnlagring och det är en app med så vital information att du behöver bry dig så får du ordna backup själv som i exemplet med SMS.
     
    Katten69 gillar detta.