Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Appen glömmer inte bort vart man befann sig i den fortfarande om man har varit ur den och öppnar den igen? Det minns jag var otroligt störande med den gamla. Att om man t.ex. öppnade appen igen efter att ha varit ute ur den så kastades man till första sidan med förslag etc. vilket var skitstörande. Sen så var den rätt (läs otroligt) hackig också i albumlistor, trots WP.
     
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Köpte en 930 för ett par månader sedan och då upplevde jag dessa problem som du nämner i Spotify. Framförallt scrollen var riktigt dålig. Har dock inte kört WP på två månader så jag kan inte riktigt gå i god för att det fortfarande är så. Testade bara lite snabbt ändå eftersom jag främst kör mp3 i mobilen men jag ville prova då Spotify för många är en otroligt viktig app.
     
  3. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nej jag tycker funkar bra för det mesta. Har en budget från wp och det är nog mer den än själva appen i sig som gör att det ibland hackar lite eller tar ovanligt lång tid på sig att starta upp. Som bekant är ju i och för sig wp mer lättdrivet än Android så inte helt hundra att det beror på det heller.
     
  4. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Om det nu är så lättdrivet borde det ju inte hacka i appar och stå "resuming" osv. Det upplevde jag även med min 930 som är det kraftigaste MS släppt. Hoppas W10 blir bättre [emoji4]
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag frågade min kompis lite mer igår och visst är det den nya versionen han kör men han tycker Inte om den. Han säger att den är seg och att det ofta hackar till i musikuppspelningen trots att han är på Wifi. Han kör en 930 så "hästkrafter" borde inte vara problemet. Sen så sa han att han upplever problemet som jag talade om förut att han blir kastad till huvudsidan när han återvänder till appen ibland.

    Jag provade appen lite lätt och visst är det en markant förbättring mot den förra varianten som de hade men det var fortfarande inte i WP stil tycker jag. Den upplevdes lite allmänt trög när man bläddrade runt.
     
  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Tror inte jag blivit utkastad på det sättet faktiskt, men lite trögare än Android versionen är den ju. Huvudsaken för mig är ändå att det finns en app.
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Absolut värre vore det ju annars. Utan Spotify skulle jag ens aldrig ha kunnat köra WP överhuvudtaget. Känns bra att de faktiskt förbättrar appen också med tiden även om det tagit lite tid. Jag vet inte om jag kommer att gå tillbaka någon gång i framtiden till WP men en bra Spotifyapp är det mest grundläggande kravet jag har idag då jag promenerar 1 timma om dagen enbart fram och tillbaka till jobbet och då lyssnar jag i stort sett jämt på Spotify. Även mindre irritationsmoment gör sig inte hemma under sådana förhållanden.
     
  8. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
  9. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  10. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Windows phone 8.1 update 2 gillar jag, så väntar ett tag till med att uppdatera på nytt.
     
  11. evilpenis

    evilpenis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Kör nu senaste W10 builden på min Lumia 1520 och den är relativt trevlig.
    Självklart är den buggig och många appar fungerar lite som dom vill känns det som men det känns verklligen som att Microsoft är på rätt väg.
     
  12. Peter Parker

    Peter Parker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu börjar jag tröttna på min 920. Frågan är vad jag sk ha istället. Har en gammal S2 liggandes hemma. Ska jag ha nåt nyare? Har sneglat på Iphone 6( har aldrig kört det). Har en Ipad på jobbet som jag gillar. Förslag.
     
  13. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur stor telefon kan du tänka dig? Måtten alltså. Jag är jäkligt nöjd med hur Android utvecklats de senaste åren. Iphone 6 har jag i jobbet. Inte alls lika nöjd. WP håller jag alltid ögonen på men apparna är för dåliga I mina ögon. Få är dom också.
     
  14. Peter Parker

    Peter Parker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gillar stora telefoner så jag ser så illa. Sneglade på möte nr de dök upp. Håller med om apparna.
     
  15. Peter Parker

    Peter Parker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Note ska det vara.
     
  16. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag har en LG G3 som jag är nöjd med, så G4 kanske kan vara något? Alternativt Nexus 6? Men den är ju gigantiskt stor.
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    iPhone 6 Plus är en riktigt trevlig lur också men iOS kanske inte är för alla. Men är man van vid inlåst system som WP varför inte. Men på Android finns mycket mer valmöjligheter. Alla har sina olika för och nackdelar vad som blir bäst för dig kan bara du veta. Men ombyte förnöjer säger jag alltid.
     
  18. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Sitter du i ios-träsket igen? Har en iPhone 6 i jobbet. Otroligt bra byggkvalitet, men Apples mjukvara är inget vidare. Samma som med deras datorer. Dom borde bara göra hårdvara IMO, för där är dom jäkligt duktiga [emoji4]
     
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Yes det gör jag. Fantastisk hårdvara indeed. Har inget att klaga på ang. mjukvaran heller tycker det är kanon. Kom på mig själv häromdagen att jag har inte startat om den på 3 veckor hittills och det är inget som märks. Tycker tvärtom att mycket mjukvara till iOS är överlägset till exempel Tapatalk som praktexempel om vi ska ta något nära till hands :)

    Jag är i alla fall supernöjd. En stor iPhone är det jag har saknat tydligen. Allt frid och fröjd.
     
  20. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    För mig är webbläsaren viktigast, och där vinner Android just nu. Firefox+adblock=en glad Kalven. Safari gillar jag inte. Men om det stämmer att webbläsaren i WP blir samma som på datorn, dvs att den tillåter extensions som ex Adblock. Då är ett byte nära till hands. För Google är inga favoriter egentligen, plus att jag egentligen gillar WP. Är dock tveksam till att det kommer bli så för det känns som att MS kommer lyckas sabba det på något sätt.