Fråga: Hur får man bort Lollipop uppdatering som inte är installerad?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av zoodiac, 2 maj 2015.

  1. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Har fått Lollipop uppdateringen nerladdad i telefonen, hur vet jag inte för jag har inaktiverat programvaruuppdatering?

    Vill absolut inte ha Lollipop! telefonen fungerar bra som det är nu, förutom att den på något sätt tvingats ladda ner uppdateringen av sig själv.

    Nu har jag en ikon längst uppe till vänster som är irriterande och det dyker upp en meny som säger åt mig att "uppdateringen har hämtats. Den kommer att installeras nu" undviker detta med att trycka på tillbaka knappen så skjuts uppdateringen upp.

    Hur får jag bort (filen) detta? det är en jobbtelefon så jag kan inte roota eller liknande.

    Skulle vilja veta om någon kan förstå hur uppdateringen laddades ner utan mitt godkännande och att progvaruuppdat är inaktiverat?

    Hatar när företag som tvingar på mig deras senaste uppdateringar för att kunna skryta med hur många som uppdaterat och hur förträffligt allt nytt är.

    Går det att radera uppdateringen eller är det bara att köra på det fula vita nya skräpet Lollipop? ursäkta! men är så less på dumheter.
     
    Strip gillar detta.
  2. Antnilss

    Antnilss Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag ser bara positiva saker med lollipop, telefonen känns snabbare och flyter på bättre. Har en samsung tablett som jag längtar tills det kommer lollipop till den. Har du testat eller är det bara fördomar från bakåtsträvare?
     
  3. Roland73

    Roland73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    13
    Jag har två med identisk samma appar installerade. En med Lollipop och en med Kitkat.
    Ladda...ingen större skillnad.
    Gmail lika snabba.
    Chrome Kitakat snabbare.
    Meddelande lika snabba.
    Galleri Lollipop snabbare.
    Kalender lika snabba.
    Kamera Lollipop snabbare även fokusering. Klart bättre.
    Uppdatera väder Lollipop snabbare.

    Sedan gillar jag inte de små runda bilderna framför namnen i adressboken.
    I Kitkat större och fyrkantiga.
     
  4. Roland73

    Roland73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    13
    Hände samma för mig. Helt plötsligt installerades Lollipop så nu har jag en med Kitkat och en med Lollipop.
     
  5. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Antnilss!

    Hur får du mig till bakåtsträvare bara för att man inte behöver det nyaste eller är nöjd med det man har som fungerar? Verkar som att du har svåra fördomar.

    Gillar inte att bli påtvingad saker som jag inte vill ha eller behöver, det är det min tråd handlar om.

    Har återställt telefonen och nu strular den, "kontakter har stoppats" hela tiden, kan inte ringa med telefonen.

    Har gjort återställning många gånger på alla mina telefoner och de har aldrig blivit sämre än tidigare.
     
  6. Roland73

    Roland73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    13
    Har du den senaste versionen av Lollipop? Tyst läge fanns inte på den 1:a versionen 5.0 och efter uppgradering med fortfarande 5.0 fungerade tyst läge så något har de ändrat. Många hade strul med den 1:a versionen. Här finns en sida där man kan nedgradera till KitKat. Finns steg för steg i slutet av artikeln. Allt på egen risk. http://translate.google.se/translat...sung-galaxy-s5-lollipop-problems/&prev=search
     
  7. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Roland73! Nej jag har valt att återställa telefonen för att bli av med Lollipop uppdateringen som låg i telefonen och påminde mig att installera hela tiden.

    Gillar inte det vita temat på Lollipop, vet att man kan fixa det med Louncher men det borde vara valbart med vitt eller svart.

    Nu strular telefonen, kan inte slå nya nummer "kontakter har stoppats" står det hela tiden.
    Känner mig påtvingad Lollipop av Samsung och Google och sånt gillar jag inte.
     
  8. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Återställde igen, nu funkar den ok.
     
  9. Skytalker

    Skytalker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Men kan någon svara på hur man raderar uppgraderingspaketet, om man laddat ner det men inte vill uppgradera (eller kan eftersom det saknas utrymme)? Det tar upp en GB som jag gärna vill ha till annat...
     
  10. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar samma sak, går det o få bort meddelandet om att uppdatera telefonen? :)
     
  11. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Har uppdaterat till lollipop efter mycket tveksamheter gällande stabilitet, men måste erkänna att det fungerar bättre än KitKat.
    Värmeproblemet jag hade tidigare märker jag inte av längre dvs telefonen blev stekhet och obehaglig att hålla i.
    Hoppas det fortsätter så nu bara.
    Väntar nu bara på att det ska komma ett mörkare tema från Google som det skrivits om.