Handkontroller som fungerar (och finns i Sverige)

Diskussion i 'Android TV' startad av smurphen, 29 apr 2015.

  1. smurphen

    smurphen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det någon som testat några handkontroller som fungerar (och finns att köpa i Sverige)?​

    Jag har testat xbox 360 trådlösa handkontroll, den fungerar men knapparna är helt fel.

    Har läst på andra forum att Nyko Playpad Pro fungerar riktigt bra, men den finns ju inte att få tag på i Sverige. Och blir relativt dyr via eBay.

    GameStop i USA säljer en handkontroll som heter Red Samuraj V2, denna verkar inte säljas i svenska GameStop dock.

    En kontroll jag läst mycket om är ipega 9025, men kan inte hitta någon info om hur den fungerar till NP. Någon som vet?
     
    Last edited: 29 apr 2015
  2. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Fungerar inte alla bluetoothhandkontroller till Nexus Player som fungerar till vanliga Androidtelefoner?
     
  3. smurphen

    smurphen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja och nej. Vill man köra de android tv-anpassade spelen så kan knapplayouten bli knas. Xbox 360 och Ouya-handkontrollen fungerar, men de spel jag testad blir ospelbara...
     
  4. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Köp Asus orginalet? Den fungerar och finns i Sverige :)
     
  5. smurphen

    smurphen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tycker inte originalet är värd pengarna, kommer ju mest bli lite enkla spel för att fördriva tiden. Men visst, alla kriterier jag hade passar in på den ;-)