Avaktivering av Sony Mobile-konto‏

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Trucker, 17 maj 2015.

  1. Trucker

    Trucker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4
    Telefon 2:
    Oneplus 7 PRO
    Telefon 3:
    Samsung NOTE 9
    Platta:
    ASUS Padfone 1
    Info:
    Smartphone+läsplatta+tangentbord
    Övrigt:
    Galaxy Watch E-sim
    Stod det i ett mail! se nedan:


    Ta det lugnt – än finns det tid
    [​IMG]
    Bästa Trucker!
    Vi har inte hört något från dig – så om några veckor raderar vi dina personuppgifter i våra Sony Mobile-system. Men ta det lugnt – här får du veta hur du behåller kontot och varför vi tycker att du bör göra det…
    [​IMG]
    [​IMG]
    Personlig service
    Ju mer vi vet om dig desto bättre kan vi hjälpa dig. Om du skapar ett Sony Mobile-konto ger du oss värdefull information om din konto- och telefonhistorik. Vi kan då ge dig ännu bättre och personligare service varje gång du kontaktar oss. Du kan naturligtvis själv komma åt och granska dina uppgifter när du vill.

    [​IMG]
    Bråttom?
    Även om registreringen bara tar en minut har vi faktiskt ett snabbare alternativ. Om du läser och godkänner Sony Mobiles sekretesspolicy ger du oss tillgång till en kortfattad översikt över dina ärenden hos kundtjänst. Men kom ihåg att om du vill dra fördel av bästa personliga service och låta oss ge dig ännu bättre assistans måste du konfigurera ett konto.
    » Visa Sony Mobiles sekretesspolicy
    » Jag godkänner Sony Mobiles sekretesspolicy
    [​IMG]
    Din sekretess...
    ...är något vi verkligen respekterar. Om du därför inte tycker att det här är något för dig behöver du bara klicka nedan så raderas alla dina personuppgifter i vårt system. Kom bara ihåg att det innebär att vi inte kan se din kontohistorik för att erbjuda dig en personligare service.

    [​IMG]
    Allt klart?
    Förhoppningsvis har vi fått med allt i det här meddelandet och hjälpt dig inse fördelarna med att konfigurera ett Sony Mobile-konto. Om du inte vill ha fler meddelanden om detta klickar du bara på nedanstående knapp. I annat fall skickar vi en påminnelse om några veckor.
    » Påminn mig inte
    [​IMG]
    Om du vill kontakta oss ringer du 013 24 45 00 (Local rate) eller skickar e-post till[email protected]
    Hälsningar
    Sony-teamet
    [​IMG]



    Vad är detta? Bluff?

    Jag förstår inte, i min Z3 finns ju det där tramset " xperia lounge"
    och sen har jag väl ett google-konto antagligen.

    Men vad är detta för konto och vad tjänar/förlorar man på att inte va aktiv?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 743
    Mottagna gillanden:
    44 740
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nästan alla tillverkare vill att man registrerar ett tillverkarspecifikt konto. Det är i regel helt onödigt och ger inget större mervärde, så skippa det.
     
    Last edited: 17 maj 2015