[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag laddar reklam från mitt kontantkort hos Telia (årskort för 50-) när jag är borta från Wi-Fi för det nätet är mer stabilt att ladda från ヅ
     
    inact_0025 gillar detta.
  2. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Mycket bra idé. Jag har provat liknande, men med Vimla och det fungerade också utmärkt. Vi har dual sim-mobiler på jobbet och privat, så det blev mycket enkelt att testa det.
     
    Nicole gillar detta.
  3. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Och för mig är inte det att fuska el dyl, för jag tittar fortfarande på reklamen så Wifog får det de ska ヅ
     
  4. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Helt rätt. Vi tittar och de får sina reklamintäkter. Allt enligt deras grundidé.

    Jag fyller dessutom på min min frus Wifog. Hon har en klassisk knappmobil och kan inte fylla på med mobilen, så det gör alltså jag med länken jag skrev här ovan. Även detta ger ju naturligtvis samma reklamintäkter till Wifog.
     
    RNB och Nicole gillar detta.
  5. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Med klassisk menar du gammal med typ GPRS...? Jag testade WiFogkortet i min gamla men det gick inte alls, kul att ni fick igång det! (Y)
     
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag menar att det inte är en smartphone utan en med tangenter.

    Eftersom Wifog går i Tres nät krävs en mobil med stöd för 3G. Det går alltså inte med gamla mobiler som bara har GSM.
     
    Nicole gillar detta.
  7. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Då WIFOG startade sin värksomhet för offentligheten, den 10. december 2013, erbjöd dom 120 ringminuter, 200 SMS som fyldes på automatiskt varje månad, samt obegränsad med surf. Man tittade på tre reklamsnuttar och fick 100 MB surf som varade i 2 timmar.

    Det var mycket klagande från första början, ”bara 100 MB som bara varar i två timmar”, ”bara 120 ringminuter i månaden, vem klarar sig med det”, ”man är tvungen att titta på tre reklamsnuttar varannan timme”, etc. etc. hu hu hu.

    Diskutionerna gick friskt om hur man skulle klara sig utan att kolla på reklam och att använda enbart fria ringminuter.Olika ideer om hur man skulle ungå reklamen blev lanserad, och man fick sina talminuter hursomhälst. Fortfarande var det några som tyckte det var bara skit, dom ville använda WIFOG som sin enda Internet tjänst, och dom kunde inte titta på en två timmars film i lugn och ro, utan att va tvungen att kolla på reklam flera gånger. Hu hu hu. ”Om WIFOG inte bättrar sig så slutar jag, och då går dom i konkurs, garanterad”, hu hu hu.

    WIFOG vidtog några åtgärder för att motvärka dessa ”tricks”, man införde en gräns på 4 GB/månad, efter det var förbrukad så fick man 15 MB pr. reklamkollande samt att man fick skriva inn en CAPTCHA kod varje gång, mycket obekvämt. Man blev också tvungen att använda 3G nätet för att fylla på, inte WiFi. Nu blev det dubbel hu hu hu.

    Sen blev dagens regler införd, 2 GB hård gräns, punkt slut, samt 100 talminuter var man måste kolla reklam för varje 5 mintuer man vil ringa. Trippel hu hu hu.

    Sen stängde dom sitt Facebook forum med denna besked: ” Hej alla! Vi skickar ut SIM-kort igen och det rasar in massor av frågor förstås. För att du ska få rätt information direkt, och i rätt tid ber vi dig att skicka dina frågor via vårt kontaktformulär. Då blir det rätt från början, du slipper svammel och för långa väntetider!”

    WIFOG har visat att dom gör vad dom är tvungna till för att överleva ekonomiskt, ”no matter what” hu hu hu, men överaskande nog är det fortfarande användare som spekulerar i hur man skall göra det för att ungå WIFOGS olika regler för användandet.
     
  8. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Fast jag fyller fortfarande på med WI-FI varje dag, så "tvungen att använda 3G nätet" stämmer nog inte.
     
  9. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det var nog WIFOGs intention att man skulle fylla på med 3G. Jag får upp följande meddelande om WiFi är aktiverat: "Kan inte ansluta. Kontrollera att Wi-Fi är avaktiverat".
    Om tillräckligt många klarar att ungå detta skall det bli interessant att se vilka obekväma åtgärder WIFOG vidtar för att motvärka det.
     
  10. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    https://swedroid.se/forum/index.php?posts/1707300
     
  11. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

  12. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag ville mest bara visa för dig att det GÅR att fylla med WI-FI eftersom du verkar tvivla ヅ

    Varför skulle de vidta åtgärder när de får sina pengar oavsett HUR vi tittar, huvudsaken ATT vi tittar och det gör jag ヅ
     
    svenix och inact_0025 gillar detta.
  13. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag har inte tvivlat på at det med olika omvägar går att fylla på med Wi-Fi, jag bara ställer mig frågande till vad WIFOG skal göra åt det. Att de införde att man ska använda 3G för att fylla på är det väl ingen tvivel om, eller? Hurvida de får sina pengar eller ej när du kollar reklam över Wi-Fi vet jag inget om.
     
  14. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Problemet är att deras nät, när man ska fylla på, är VÄLDIGT instabilt, och då väljer jag antingen att fylla från ett kontantkort från Telia eller via Wi-Fi då jag annars inte ens kan fylla reklam. ヅ
     
  15. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Btw, om man inte ska använda Wi-Fi BORDE väl isf Wifog skriva det...? ヅ
     

    Bifogade filer:

  16. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Wifog har inte nåt intresse alls av att hindra folk från att titta på reklamen! Varför skulle de göra det, det är ju enda inkomstkällan???

    Länken är den länk som de själva använder i appen. Du verkar missuppfattat hur Wifogs reklamserver fungerar. Jag har skrivit det tidigare. De får pengar för varje fullständig access på deras reklamserver, oavsett vilken typ av teknik eller enhet man använder. Wifi eller inte, mobil eller PC, Android eller iPhone eller WP eller annat OS.
     
    svenix och Nicole gillar detta.
  17. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Det är inga omvägar, när man tittar på reklam. Det är Wifogs konstruktion. Varför skulle Wifog behöva göra nåt åt det?

    Det blir billigare för Wifog när kunderna INTE använder 3G när de tittar på reklam. Wifog får på så sätt mindre mängd datatrafik att betala Tre för. Men får ändå in reklampengarna. Det verkar som du missuppfattat hur det fungerar.
     
    RNB, svenix och Nicole gillar detta.
  18. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Wifog har bara ett enda intresse i sin affärsidé, och det är ATT vi tittar på deras reklam, inte HUR vi tittar på den! Tekniken är underordnad.
     
  19. erik.skoldas

    erik.skoldas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Kanske skulle vara en tanke för wifog att ta upp, en app till webbläsaren för att fylla på, nu var det inte svårt men med en app skulle nog fler fylla på via datorn
     
    Nicole gillar detta.
  20. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Ja, och dessutom dras det ju data från mina 2 GB när jag tittar på reklam, klart som tusan att jag kör via Wifi då ヅ
     
    inact_0025 gillar detta.