Sandlådan 13.0/Marängsviss - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 maj 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Söker jobb åt en? Man träffar sin handläggare typ EN gång sen aldrig mer. Vill man göra något och behöver kontakta sin handläggare är de ofta mycket svåra att få tag på. Några förslag på jobb har man aldrig fått förutom den enda gången man träffar sin handläggare och de vet oftast ingenting om en och ger en irrelevanta jobbannonser.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Skylla på samhället? Jag skrev att dagens ungdomar har blivit uppfostrade av sina föräldrar. Mao bör föräldrarna var orsaken till att dagens ungdomar skulle vara lata och bortskämda. Med samhället menar jag med att föräldrarna vs. barnen växer upp i olika samhällen/tider.

    Usch på gamlingar!
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Låter som en konstig arbetsförmedling du har gått på. Jag träffade ofta min handläggare (varje uppföljning, sen kanske hon bokade in möten utöver det), och vid varje uppföljning fick jag en bunt jobb jag kunde söka som var relevanta till det jag ville jobba med. Hon var absolut inte svårnådd (lättåtkomlig via både mail och telefon) och hon var absolut inte inkompetent eller så.

    Upplevelsen verkar skilja stort från stad till stad och mina upplevelser har bara varit bra.
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  5. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 834
    Mottagna gillanden:
    4 925

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det så och visst ska man ha krav för att få pengar men tycker inte folk ska tvingas söka jobba som inte ligger i deras kunskapsområde/önskan, man ska dock ha vettigt verklighetsuppfattning.
    Det är väl det man får när arbetsförmedlingen skickar en på jobb som de har fixat. Minns inte vad de kallar det.
    Känner igen det där. Hade två olika, den första var helt värdelös, den andra var bättre.

    Minns att jag ringt runt till olika företag och pratat med olika personer om att jag sökte jobb osv... Berättat det för handledaren och presenterade vilka dessa var, några dagar senare ringer handledaren och säger att han har pratat med en av dessa och att jag ska ta kontakt med personen igen för de kunde erbjuda mig ett jobb. Sagt och gjort så ringde jag upp på nytt, personen på andra änden blev sur och arg och sa att han inte alls hade något jobb till mig och att han inte alls pratat med min handledare. Jag kopplar tillbaka detta till handledaren... Han hör aldrig av sig igen. Och där slutade första rundan av mitt möte med arbetsförmedlingen.
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Hata Aina.
    Tips från coachen: om en polispatrull stoppar dig utanför ditt hus och ber dig snurra runt och ställa dig med ryggen mot de. För att de letar efter någon med ditt signalement. Så är det riktigt dumt att ställa frågan "Vad har någon gjort som liknar mig, eventuellt jag, gjort?" Då blir de bara sura.
    Jag var ju bara nyfiken.
     
  7. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Lol
     
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Haha påminner mig om min handläggare angående min sjukskrivning. Typ sju sidor med frågor som alla var baserade på "vad kan du göra för att förbättra dina chanser att få jobb?"
    Bästa svaret, bli fri från cancer först. Sluta tjata :-(
     
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 834
    Mottagna gillanden:
    4 925

    MINA ENHETER

    Hahaha fick du smaka på batongen och betongen?
     
  10. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Haha nej, men det kändes inte långt ifrån efter mitt nyfikna skämt. Jag var nyvaken, kl var 16 och jag blev ju såklart ännu mer nyfiken. Frågade om jag hade leg vilket jag inte hade på mig, och inte fan fick jag hämta det heller. Var inte så långt ifrån jag skulle fått en skjuts ner till stan.

    Ringde upp farbror blå efter en timme för jag ville ha reda på varför och vad det där signalementet såg ut som. Men fick inget svar. Undrar om det var ett hatbrott, Zooklubba är skinhead med hood tröja när det är kallt och regnar ute.
     
  11. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 143
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Något liknande hände mig en natt för en flock år sedan - jag kunde inte sova, så jag bestämde mig för att ta en promenad. Helt plötsligt tvärnitar en civilbil på vägen bredvid mig, ut trillar ett par poliser som tjoar om att jag ska ta händerna ur fickorna och snurra. De jagade också någon med liknande signalement (svart jacka?). ställde massor med frågor om vad jag gjorde ute så sent etc. Sen fick de ett radioanrop och flängde vidare. Även dessa var jävligt stela och sura.
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Usch.

    En cancerpatient har inget att göra på Arbetsförmedlingen. Sjuka jävla samhälle!
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Funderar som sagt på en iPad. iPad Mini 16GB Wi-Fi (2nd gen) kostar 2500 kr och iPad Mini 3 16GB Wi-Fi kostar 3500 kr. Vad skiljer modellerna år? Är det bara TouchID och ett extra färgval?
     
  14. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Haha definitivt. Särskilt när jag redan har en civilingenjörsexamen och en master of science. Men sluppit fler frågor och sjukskriven till februari 2016. Men måste skicka in papper elektroniskt var 14e dag för att visa att jag fortfarande är sjuk. Vilket är skumt för läkaren skrev ju minst 8-10 månader i sina papper.
     
  15. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 143
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Produktjämförelse hos Prisjakt
    Ser inte ut att vara mycket som skiljer, 1mAh på batteriet, TouchID och färgerna kanske. :P
     
  16. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag tyckte det var så lustigt så jag log en hel del när jag svarade på frågorna. De var också ganska trevliga tills de blev sura och en tredje polisman visade sig i bilen. Känns lite skumt att de bara får ta ens uppgifter i sitt block utan att man får ställa frågor.
     
  17. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Som sagt verkar det inte vara mycket som skiljer: iPad mini 2 vs iPad mini 3 comparison - Review - Macworld UK

    TL;DR: Overall, while the iPad mini 3 is a great tablet, we'd strongly recommend that you consider buying an iPad mini 2 instead to save your pennies. We're quite disappointed with the iPad mini 3 and we certainly don't think that the Touch ID alone is worth the extra £80.
     
  18. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Fy fan för curling. Jösses vilken björntjänst som många föräldrar gjort till sina barn. Allt är någon annans fel.
     
  19. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Kör med klassikern "kan jag få era bricknummer, ska ringa min advokat" nästa gång. Brukar resultera i att du får gå med en ursäkt :P
     
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 354
    Mottagna gillanden:
    17 830
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, det är bara dom två. Det var anledningen till att jag inte betalade 1000:- mer för iPad Mini 3 utan istället tog en Mini 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.