Problem: Kan inte ta emot samtal eller sms på 4g

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Stignich, 23 maj 2015.

  1. Stignich

    Stignich Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har haft min s6 i ca 4v. Efter 2v så fick jag problem med att ta emot samtal och sms när jag är på 4g. Jag själv kan ringa och när jag gör det så ramlar alla sms in. Jag kan lägga om den att inte använda 4g och då fungerar det som vanligt, men man vill ju kunna använda 4g

    Det konstiga är att min mamma fick exakt samma problem på sin z3 som hon haft i ett halvår. Trodde först det var ngt med Telenor men verkar vara ngt med mjukvaran.

    Reklamera eller finns det ngt att göra?
     
  2. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    4G är idag endast för datatrafik, samtal och sms fungerar inte i 4G-läge. Om telefonen/du inte skyfflar/skickar data, så kommer samtalen och sms när telefonen växlar ner på 3G/2G.
    Av denna anledningen kan man faktiskt missa samtal också, då dessa hamnar direkt i din röstbrevlåda.
    Så det är inget fel på telefonerna utan det är tekniken som begränsar.
    När operatörna inför VoLTE, (Voice over LTE), då lär det fungera. Vissa operatörer sägsköra igång VolTE under 2016.

    Förslagsvis, ha den inställd på 2G/3G, och växla över på 4G när du känner att datahastigheten inte är tillräcklig.. Oftast fungerar det bra ändå på 3G. Jag kör själv på 3G just för att slippa de problem som du upplever.
     
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Man ska kunna ha 4g/3g/2g auto utan att missa samtal eller sms. Den ska slå över automatiskt. Aldrig drabbat mig iaf.
     
    Bengan800 gillar detta.
  4. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Nästan. Om operatören har stöd för VoLTE så kan du även ringa över 4G. Men annars så är det korrekt :)