Diskussion: LG G4 - Allt om G4 samt tester

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av chrippe7, 12 apr 2015.

  1. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    ravenshield gillar detta.
  2. Qnott

    Qnott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7
    Såg ju inte alltför farligt ut. Majoriteten tycks ändå någorlunda användbara. Har du möjlighet att se hur många av dessa som eventuellt skulle gå att avinstallera om bättre alternativ finns?
    Kommer tillbaka till Android från WP sen två år så har inte riktigt koll på hur de delarna fungerar längre.
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    FM-Radio, Hämtningar, LG Health, Miniräknare, SmartWorld, Voice Mate och Väder verkar gå att avinstallera (de har "Avinstallera" under inställningar och inte "Avinstallera uppdateringar" som appar som inte går att avinstallera har).
     
  4. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Vi får hoppas att den root metod/root script för att roota lollipop på G3:an funkar för G4:an också (förmodligen inte). Då blir det freeza åtminstone 16 appar direkt av de som listades av apelipell för min del.
     
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    LG stoppade root som fanns med 20P till G3, finns säkert i G4. Däremot verkar bootloadern gå att låsa upp via utvecklingsinställningarna, förhoppningsvis finns det ingen spärr efter det.
     
  6. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ett tips när du skriver är att inte blanda nutid och dåtid. Välj en och håll dig till det. Blir mycket bättre då. Annars mycket bra läsning, bra tips och fina bilder. Tack o bock.
     
    chrippe7 gillar detta.
  7. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Hampus.s gillar detta.
  8. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Led inte direkt av det på G3 då jag aldrig aktiverade det. Men ju mindre desto bättre!
     
  9. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    mortuus, Gorgeous, Stromma och 2 andra gillar detta.
  10. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    En vecka nu och märker ingen skillnad på det svarta.
     
    Droid_269 gillar detta.
  11. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    436
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Slitet läder är nästan snyggare än helt nytt läder så det är definitivt ingen nackdel när det blir använt, får slag och skrap samt slitmärken. :)

    / Magnus
     
    masze gillar detta.
  12. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Det var ingen vidare batteritid där. Kort standby tid och hela 30 timmar kortare "Endurance" i samma test jämfört med Xperia Z3 som bara har 100 mAh mer. Till och med S6 har 20 timmar mer kräm :ehm:

    Ljudprestandan verkar också medelmåttig i jämförelse med M9 och S6.

    Riktigt synd för när det gäller allt annat verkar det vara en toppenmobil. Vill dock inte behöva ha med extra batteri till en helt ny mobil. Byta efter ett år eller två är ok men annars inte. Bra ljud är också viktigt för mig.

    Nu ligger hoppet hos Note 5 och Sony annars blir det här ett sorgligt år för flaggskeppstelefoner.
     
  13. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    GSMArena lider nog utav Google Nu wakelocks. Jag hade också jättedålig standby i början, medan de andra ambassadörerna hade det bra, så jag avinstallerade uppdateringar för Google Sök och Google Play Tjänster (kanske inaktiverade också ett tag). Efter att de uppdaterat igen har jag helt normal och bra standby, drar typ 1% på 2-4 timmar beroende på notifikationer. Så standby på G4 är inte dålig.
     
  14. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Jag kan tänka mig på den bruna att det blir snyggt, osäker på hur snyggt det kommer bli på svarta däremot.
     
  15. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Trevligt att läsa!
    Synd att de inte tog upp anledningar till den dåliga batteritiden i sitt test, man brukar kunna lite på GSMArena. Tack för förtydligandet :)
     
  16. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2

    MKBHD
     
  17. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Längesen jag läste så många olika åsikter och recensioner om en och samma telefon. Först läser man att batteritiden är bra, bättre än på G3:an och S6:an. Sen läser man nästa och då upplever de precis tvärtom i ett liknande test och ett tredje säger ngt annat.

    Känns som att det ligger ngt i bakgrunden och drar batteri precis som nämnt tidigare. Skulle vara skönt om man tog fram ngt riktig enhetligt test för mobiler.
     
  18. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det beror helt på hur man använder en telefon. I G4-fallet så är skärmen snål och systemchippet strömtörstigt. Så gör man ett videotest där bara skärmen drar så blir det mycket god tid, men testar man lite tyngre arbete så blir det ganska dåligt. Igår surfade jag och körde massa hangouts och fick 5 timmar SoT med 30% kvar, medan dagen innan så fick jag knappt 4 timmar SoT vid 3% för att jag kört tyngre appar.
     
  19. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag tänkte mer på när siterna/recensenterna kör sina tester, och inte daglig användning så mkt. Tex. när de loopar en film. I ett test så kan tex. G4:an vinna över S6:an med över 2 timmar, men när en annan site/recensent gör samma loop test fast med en annan film så vnner S6:an överlägset (samma encoding). Och så tycker jag det varit överlag oavsett vilka välrespekterade siter man än läser recensionen på och oavsett vilka tester.

    Det är så svårt att lita på något man läser rörande G4:an, och det är första gången jag upplevt att det är såhär spridda skurar rörande en telefon jag är intresserad av. Tidigare har man kunnat gå efter att om 5 siter säger att batteritiden verkligen är i botten så är den verkligen i botten.

    Som det är nu när polare frågar mig om vilken mobil de ska välja med tanke på endast batteritiden mellan G4:an och S6:an så har jag inget svar till dem alls.
     
  20. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Jo, det är sant, det är ju skillnad på film och film. Samt ljusstyrka. Mycket mörka filmer vinner säkert S6, medan en riktigt vit och ljus film vinner nog G4. Men jag skulle gissa på att G4 vinner när det är lättare arbete, surf och chatt etc medan S6 vinner vid tyngre, som spel.