Sandlådan 13.0/Marängsviss - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 maj 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Läste först "plockat" och hann tänka j*vla vad hårigt [emoji23]

    Nej dags för lite mat ute i solen. Trevlig dag allesammans! [emoji1]
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Ja frår nt va d d men r kan du vra er tydig
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    För det mesta ger jag inga signaler men den gången man gjort typ så känns det som att snubben inte fattar.

    LOL!

    Jag icke förstår vad du säger.
     
  4. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    "är du arg?"
    "nej"
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Man hör ju om "nej" är sagt på ett surt/otrevligt/irriterande sätt eller neutralt.
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Nej precis, inte lätt att förstår när man bara ger halva informationen och mottagaren mot fylla i resten [emoji6]
     
  7. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Alla förstår om det istället svaras "ja" om man nu är sur.
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Alla har en hjärna, använd den.

    Varför ska killar spela korkade? Jag tror inte för fem öre på att ni verkligen är så korkade, jag tror ni snarare skiter i det/bryr er inte osv.

    Språk består av både ord, tonläge och kroppsspråk. Det vet typ alla som någon gång har tränat en hund. Det spelar ibland ingen roll vad du säger om tonläget säger något annat eller ditt kroppsspråk.

    Sen kan ett "nej" när svaret egentligen är "ja" också betyda att man inte vill snacka om det.
     
  9. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Då kanske du är dålig på att sända ut signaler, eftersom du inte gör det säger du.

    Löjlgt att killar ska behöva gissa sig fram till vad tjejen menar. Är du intresserad av någon, säg det rakt ut för guds skull så slipper man försöka plocka upp hints som man säkert missar ändå, plus att det spar bådas tid.
    Haha ja men typ.
     
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Det är inte så mycket gissning. Jag kan t.ex. märka när någon är sur (kille som tjej) även om de säger något annat.

    Nu handlar det här inte främst om dejting utan mer om relationer överlag (inte nödvändigtvis parrelationer heller). När det gäller dejting kan man väl vara olika tydlig. Det kanske inte är lika naturligt för brudar att ragga så de försöker ge hintar istället eller något.
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Precis. Sluta slösa tid och bara ut med orden. Har man inte talsvårigheter ska det heller inte vara något problem att svara rätt och korrekt.

    Är man sur och inte vill prata om det kan man svara "ja, men jag vill inte prata om det", istället för att säga nej.

    Man sparar tid.
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    För övrigt konstigt att vissa killar har svårt att tolka ett "nej" som ett "ja" på frågor som: Är du sur?

    Men när det kommer till sex kan de tolka ett "nej" som ett "ja" utan problem, även när det faktiskt är ett nej.

    Intressant, är det inte?
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Slösa tid? Talsvårigheter?

    Tråkigt att vara med någon som ser ens tid tillsammans som slöseri. Det är inte tjejer som har talsvårigheter, det är snarare killar som har tal- ock språksvårigheter.
     
  14. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Tiden tillsammans är inte slöseri, men allt tramsande med signaler hit och dit är slöseri. Är det svårt att bara säga vad man faktiskt menar?
     
  15. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Bra svar eller inte, det var ju inte det vi diskuterade eller hur?

    Vi pratade om hur otydliga signaler kan vara svåra tyda och hur om man är tydlig istället skulle motverka sådana missförstånd.

    Varför ni (och ja jag generaliserar) ens pratar i gåtor när det leder till missförstånd är ju konstigt. Vill ni att killar ska misstolka er? Obs retoriskfråga.
     
  16. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Ja, läsa av på ton eller kroppsspråk är ju något som man borde klara av, dock inte alla som gör det.

    I en pågående relation så lär man ju känna varandra ganska snabbt och kunna läsa av vad sin partner gillar/ogillar positiv/negativ osv.

    Och varför skulle det inte vara naturligt för tjejer att ragga, för det borde det. Synd att samhället ser på det annorlunda.
    Knappast något som gäller killar rent generellt.

    Skulle snarare kalla det onödigt. Försöka sig på någon form av distanserad "katt och råtta"-lek som den ena parten inte ens vet med sig om att han/hon deltar i är bara så jävla onödigt.

    Säg vad man tycker så får man förhoppninsvis ett rakt och ärligt svar tillbaka. Är det positivt så är det underbart. Är det negativt, gå vidare.
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag vill iaf ha raka svar och ingen tvetydig gissningslek.
     
  18. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Tycker definitivt tjejer ska ragga mer! Som någon annan sa om ni gillar någon säg det för guds skull. Förstår inte varför man ta till halvmesyrer istället för att säga det rätt ut.

    Är alla killar är våldtäktsmän? Nu är vi där igen med nivån på argumenten.
     
  19. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Detta här ^

    Tror att när man i ett förhållande, dvs träffar en partner som slutar ta det hela som ett spel där den ena måste vinna/ha makten är dagen man träffar personen man kommer leva med resten av sitt liv.

    Detta gäller ju både män och kvinnor... Detta satans spelande fram och tillbaka. Kul i början jovisst, i det långa loppet... Not so much
     
  20. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Det sa jag inte! Jag menade däremot att du måste invänta rätt stund att lägga in stöten. Nu är hon ju nyligen singel igen och nu är inte rätta tiden att ragga upp henne. Vänta tills hon har passerat "i need a friend"-stadiet [emoji6] Eller är mitt i, beroende på vad du är ute efter.........

    Skit i vad snubbarna här inne säger, de kommer aldrig fatta något om kvinnor. Och de som tror sig fatta liiiite, de vet inte ens en tiondel av vad jag vet [emoji14]
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.