[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Åter igjen pågår en diskussion om ”smarta trix” för att ladda WIFOG SIMkort. Någon har postat länken mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=467xxxxxxxx som är till WIFOGS reklamportal, och det påstås att man kan ladda ner båda surf och pratminuter, även till vanliga knapptelefoner var man inte kan kolla på reklam, altså inte smarttelefoner. Detta kan tydligen göras från vilken som helst apparat som är uppkopplat till Internet. Hur man lyckas med det vet inte jag, men WIFOG vet förmodligen hur det går till.

    Den angivna länk är till WIFOGs reklamportal och när man går inn på den över 3G med ett WIFOG aktiverad SIM kort så får man spelat upp reklam och fyllt på WIFOG SIMkortet med surftid och taltid. Om man går inn på samma länk via en Webläsare över WiFI, kommer man till WIFOGs aktiveringssida för att akivera SIMkortet, med aktiveringskod och hela shibanget, som det var när man anväde WIFOG SIMkortet första gången.
    När man kopplar upp till reklamportalen via WIFOGs app med WiFi påslagen så får man upp följanded meddelande: "Kan inte ansluta. Kontrollera att Wi-Fi är avaktiverat".

    Varför man fortfarande skall ”mixa och trixa” med att fylla på WIFOG korten är utom min förstånd, WIFOG har visat gång på gång att de försämrar tjänsten om den används på annat vis en deras ursprungliga intention, det vet åtminstone vi som har varit med WIFOG från början.
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Eftersom det funkar fint med Wi-Fi för mig och WiFog inte sa något om det så kan jag bara tänka mig att det är handhavandefel ヅ
     
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det låter som att du inte har bytt ut x:en.
     
    Nicole gillar detta.
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    ???o_O
     
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    I länken det vill säga.
     
    Nicole gillar detta.
  6. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Hit kommer jag över Wifi när jag klickar på länken med mitt telefonnummer ヅ

    Ingen aktiveringssida här inte ヅ
     

    Bifogade filer:

  7. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Och hit kommer jag i appen, med wifi på ヅ

    Åter, måste vara handhavandefel...
     

    Bifogade filer:

  8. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det funkar som sagt utmärkt att fylla på via länken. Vi är flera stycken som provat och lyckas. Om man kommer till aktiveringssidan har man inte fyllt i numret rätt. Det hände mig en gång när jag missade en siffra.

    Eftersom detta bara är ett annat sätt att titta på reklamen, det är INTE ett sätt att försöka slippa reklamen, så tror jag inte att Wifog förlorar något på det.
     
    Nicole gillar detta.
  9. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag har lagt till bokmärken, i min browser, till barnen nummer. Då kan jag fylla på minuter när de är i skolan.
     
    bernard och Nicole gillar detta.
  10. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Så har jag åxå gjort! ヅ (Y)
     
  11. erik.skoldas

    erik.skoldas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    När jag gjorde mitt första försök så kom jag till aktivering sidan, innan jag insåg att jag missat att ta bort nollan
     
    Nicole gillar detta.
  12. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nej du har nog inte alls förstått hur det fungerar med denna länk jag skriv om tidigare.
    DET ÄR WIFOGS EGEN LÄNK!!! Den som de själv använder i sin egen app.

    Varje gång en kund har tittat klart på reklamen och avslutande klickat på knappen "OK" så laddas kundens kort. Då får Wifog sina reklampengar för tre reklamfilmer, OAVSETT VILKEN TEKNIK SOM ANVÄNTS!!!

    Jag har lite svårt att få grepp om vad det du inte förstår.

    Det handlar inte om att trixa eller fuska, utan om Wifogs egen länk, som alltså används även i appen. Och JA DE FÅR SINA PENGAR!!!
     
    RNB, Nicole och svenix gillar detta.
  13. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag vet inte om det lönar sig att jag skriver det igen, men Wifog får sina pengar från att det visas reklamfilmer. Det ät TOTALT ointressant för dem hur eller vad eller med vilken mobil/dator man tittar på reklamen.

    Det ÄR deras ursprungliga intension att kunderna ska titta på reklamfilmerna. Ja, vi som varit med från början vet att MISSBRUK gjort att de tvingats ändra på tjänsten. Länken jag skrev är INTE missbruk eftersom Wifog får sina pengar för reklamen, precis som de ska. De är naturligtvis mycket medvetna om att kunderna använder denna länk och har naturligtvis inget emot att kunderna tittar på reklam så de får sina pengar!

    Jag är fortfarande osäker på vad du tror händer när man använder länken??????
     
    Nicole och svenix gillar detta.
  14. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER


    Jag skulle gissa att WIFOG har en skyldighet gentemot sina annonsörer, som är de som i slutändan betalar din frus kostnadsfria ringminuter på en knapptelefon. Att du kan sitta på din dator på jobbet och fylla på din frus kort i hennes knapptelefonen är nog inte något annonsören är villig att betala för i längden, eller att någon fyller på sina barns SIMkort när de är i skolan, eller någon annan trixinng av denna sort.
    Det kan värka som WIFOG har hatt lite problem med att skaffa annonsörer under en period, självklart vill de vidta åtgärder om deras kostnadsfria tjänst blir utnyttjad på ett vis som inte är akseptabelt för annonsörerna.

    Här kan du läsa lite om WIFOGs villkor, Servicevillkor - Wifog Gör ett sök på t.ex. ”överlåta” ock du vill se att det finns endel regler för det, och annat beträffande användanet av deras SIMkort.

    Missförstå mig inte, jag har aldrig tvivlat på att det går att göra det beskrivna, men är det akseptabelt för de som skall betala? Man får väl se vad som händer i framtiden.
     
  15. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag trodde @bog11@bog11 var övertydlig med sina inlägg men uppenbarligen inte. Varför skulle annonsörerna bry sig om hur vi tittar på reklamklippen? Det enda de är intresserade av är att folk faktiskt tittar på reklamklippen så de kan betala ut pengar till Wifog. Genom att använda länken som nämndes tidigare så får Wifog sina pengar som dem ska. Dessutom tittar man på reklamklippen oavsett om det är på datorn eller i mobilen och det är byggstenen för att alltihop ska fungera som det ska. Detta bryter alltså inte mot deras villkor som du länkade till.
     
    RNB, Nicole och inact_0025 gillar detta.
  16. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Ja det där hörs ju båda klokt och förståndigt ut. Jag skall nu sluta bekymra mig om WIFOGs framtid och och bara njuta av deras kostnadsfria tjänster.
     
  17. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Det är EXAKT på pricken vad annonsörerna betalar för!!! Att nån ska titta på reklamfilmerna.

    Du har visst fortfarande inte förstått att det inte är nån "trixning" utan EXAKT vad Wifog och annonsörerna vill, nämligen att nån tittar på reklamfilmerna!!!

    När vi tittar på reklamfilmerna följer vi Wifogs regler och annonsörernas önskningar och förhoppningar. De är totalt ointresserade av hur, när och var vi tittar på dem, så länge vi gör det.

    Som jag skrivit tidigare så tjänar Wifog MER pengar på att vi som kunder gör av med mindre data, t.ex. genom att titta på reklamen på nån annan internetuppkoppling.

    Jag ger upp nu. Du får tro precis vad du vill.
     
    RNB och Nicole gillar detta.
  18. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Låter klokt. Då har jag ett tips till dig hur du kan hjälpa Wifog genom att använda mindre mobil datatrafik och på så sätt minska deras räkning till deras nätoperatör Tre: Se på reklamen på Wifi eller fast internet.
     
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Nääää...:ehm:, men det där stämmer väl inte helt 100? Reklammarknaden är i dag en mycket svår och känslig marknad var det görs stora och dyra undersökningar om vilken reklamtyp och presantation som är den mest kostnadseffektiva, så man inte bara slänger reklampengarna rakt ut i luften. Man vill ju också SÄLJA sin produkt, int? Många reklamfinnansierade tjänster har gått i stöpet de senare år.

    Som jag skrivit i ett tidigare inlägg: ” Det kan värka som WIFOG har hatt lite problem med att skaffa annonsörer under en period, självklart vill de vidta åtgärder om deras kostnadsfria tjänst blir utnyttjad på ett vis som inte är akseptabelt för annonsörerna.”
    Reklammarknaden styrs också mer och mer åt målriktad reklam, så t.ex. en 18 årig motorcykelinteresserad kille inte ska få reklam på barnmat, blöjor och tamponger. Detta är bl.a. ett element WIFOG jobbar med.

    Vad jag tror eller inte har nog ingen stor betydelse i denna sammanhang, det som gälder är vad marknaden kräver och vad tjänsten, typ WIFOG, kan leverera. Vi har under tiden som WIFOG har varit värksam upplevt ganska STORA ändringar på tjänsten för att anpassa den till reklammarknaden. Eller hur? (Vi som varit med från början).

    SKÅL;) för att WIFOG ska överleva länge ekonomiskt då det är en superfin tjänst!!
     
    Last edited: 25 maj 2015
  20. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Det har nog WIFOG koll på utan min hjälp.
     
    Nicole gillar detta.