Tips: [MOD][ROOT] Volym boost högtalaren

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 27 maj 2015.

  1. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Tja

    För de som vill boosta högtalar ljudet en aning, kolla under system/etc och mixer_path.xml, kopiera mixer_path.xml till minnet, koppla in telefonen till datorn och klipp ut mixer_path.xlm till skrivbordet, redigera sedan filen med anteckningar eller liknade, tryck CTLR+F och sök på <path name="gain-media-speaker"> då bör ni se nedan, det kommer stå andra värden, men jag kör med 33 och det låter fint, eller så redigerar ni direkt via telefonen men tar en stund att hitta då det är massa text i filen.

    <path name="gain-media-speaker">
    <ctl name="DSP5L Input 1 Volume" value="33" />
    <ctl name="DSP5L Input 2 Volume" value="33" />
    <ctl name="AIF4TX1 Input 1 Volume" value="33" />
    <ctl name="AIF4TX2 Input 1 Volume" value="33" />
    </path>
     
  2. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Så sugen på detta men vet inte om jag ska roota eller ej. Har rootat flera telefoner tidigare så vet hur man gör men var ett tag sen nu och har inte riktigt kolla på hur det är med garanti + om det är några funktioner jag tappar pga root? Du kanske har lite info åt mig ☺
     
  3. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    @tommyW@tommyW, alltså det där med garanti osv är skitsnack, det finns en EU (lag?) som säger att tillverkaren INTE får neka garanti om de inte kan bevisa att problemet uppstått pga root osv, hursomhelst så går det att roota telefonen utan att trippa knox genom PingPongroot, jag gjorde det först men jag klarar mig inte utan custom recovery och custom kernel så drog på allt istället. iaf väldigt simpelt att roota, bara installera apk och följa anvisningarna i tråden, handlar om 1-2 klick. Du förlorar väl inget förutom att du inte får OTA uppdateringen direkt till telefonen utan behöver lägga in det manuellt via ODIN, men för de som kör custom ROM är det skitsamma.

    http://forum.xda-developers.com/galaxy-s6/general/root-pingpongroot-s6-root-tool-t3103016

    EU (lagen?) http://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.en.html

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998801
     
    tommyW gillar detta.
  4. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tack för all den infon! Ska sätta mig ikväll å köra in custom recovery då jag anser att bara roota kommer man inte långt med ;) vad kör du för kernel i dagsläget?
     
  5. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    tommyW gillar detta.