ROM: Officiell Lollipop 5.0.2 till Galaxy Tab S 8.4

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Sipponen, 29 jun 2015.

  1. Sipponen

    Sipponen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2013
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6 LTE
    Uppdatering till Lollipop via OTA. Håller nu på att dra ner Lollipop till min Tab S 8.4 wifi. :)
     
  2. smirren

    smirren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick idag den officiella Lollipop 5.0.2 till min platta OTA (Build: T700XXU1BOF2).

    Första intrycket är att plattan blev mycket rappare med betydligt mindre lagg än tidigare. Batteritiden är det för tidigt att uttala sig om.

    Någon mer som fått denna uppdatering och vill dela med sig av sina intryck?
     
    B-Limey gillar detta.
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Mycket trevligt, tack för informationen! Jag har slagit ihop era ämnen till ett gemensamt så vi slipper dubbla trådar för samma ämne :)

    Återkom gärna angående batteritiden!
     
  4. B-Limey

    B-Limey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    13

    Nix men jag stoppade in den Tyska Romen för någon vecka sedan 5.0.2 det var en rejäl lyft kan jag säga. Bra standby tid och flytt det var som en helt ny platta :)

    Just nu kör jag den här romen TWdetox som jag är nöjd med http://forum.xda-developers.com/gal...om-twdetox-v1-01-knox-free-odex-free-t3099627 . Vänta på a TWdetox 5.1.1 som borde komma snart :)
     
  5. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag slog på min TAB S 8.4 ute på landet idag och den knyckte 1 GB av mina Telia mobildata för att ladda ner 5.0.2! Lite surt att man inte fick välja själv hur det skall gå till, mycket bättre med tunga nerladdningar när man är hemma med fiberförbindelse och obegränsad datamängd.

    Så nu har jag 5.0.2 installationsfiler i minnet men vet inte vad jag skall göra med det....
    Om jag låter den installera kommer det då att gå åt ännu mera mobildata som en del av installationen?
    Jag har ju ransonering när jag är på landet eftersom jag bara har mobilt bredband tillgängligt.

    Är det nån särskild nytta med det nya operativet? Jag har hört att det tar bort möjligheten att köra appar som inte kommer från Google Play tex. Och jag har sådana... :(
     
  6. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nejdå uppdateringen installeras offline. Om du vill vara extra försiktig går det utmärkt att sätta plattan i flygplansläge innan du uppdaterar!