Problem: Varseltilgang

Diskussion i 'P8' startad av leona, 27 jun 2015.

  1. leona

    leona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Var meget fornøyd med telefonen, nydelig tlf og den fungerte meget bra med veldig godt kamera.
    Nå viser det seg at telefonen deaktiverer varseltilgang når skjermen går av, dette gjør at jeg ikke får varsler fra android wear, tesla ulest osv.
    Dette gjør at jeg allerede overveier en annen mobil og har ikke store forhåpninger når det gjelder Huawei og oppdateringer.

    Aldri vært borti det problemet på verken sony, htc eller samsung
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Huawei har en rad "strömbesparande" funktioner som Sony, Samsung, HTC och LG m.fl. inte har, vilket kan begränsa notifikationer/varseltilgang.

    Jag skulle kolla följande:
    1. "Skyddade appar" - se till att alla appar tillåts köra i bakgrunden när skärmen är avstängd
    2. "Nätverksanslutna appar" (Denna inställning ligger under "Hantering av datatrafik) - se till att all appar tillåts använda mobildata+wifi
    3. "Hantera meddelanden/meddelandecenter" - se till att apparna du använder tillåts visa notifikationer
    4. "Strömbesparing" - slå på "Normal"

    Har du fortfarande problem med att notifikationer inte kommer fram när skärmen inte är aktiv efter detta?
     
    semlan gillar detta.
  3. leona

    leona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    he
    Takk for svar
    Strøm står som normal. Har satt alle apper til å kjøre i bakgrunnen og alle apper anvender wifi og data.
    Appene jeg bruker la jeg til at de skulle vise notifikasjoner
    Fremdeles nullstilles varsel tilgang når jeg skrur skjermen av. Utrolig frustrerende da jeg var meget fornøyd med mobilen og den fineste androiden synes jeg, men problemet er en dealbreaker for meg
     
  4. leona

    leona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jeg prøvde nå å deaktivere skjermlås og da nullstilles ikke varseltilgang. Ikke optimalt men bedre enn det var.....
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag hade precis detta problem också, gå till inställningar, strömbesparing, rulla ner den nedre delen av skärmen till skyddade appar och i den lista leta upp den eller de appar du saknar meddelande från och slå över knappen till skyddad.
    Annars kan du trycka på meny längst ner och välja tillåt alla, det betyder att du tillåter alla program att gå när skärmen är släkt. Detta kan påverka batteritiden lite, så bäst är att bara gå till den appen man saknar meddelande från.
     
    semlan gillar detta.
  6. leona

    leona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hei, takk for svar men tror vi snakker om litt forskjellige ting her. Jeg har appene satt på skyddad. Problemet er på innstillingen varseltilgang, ikke godt å finne den innstillingen uten at en app forlanger tilgang der. Jeg la inn Notification Listener Setting fra Google play, det programmet lager en link direkte til den innstillingen:
    https://www.dropbox.com/sc/jdp1yizekur68k3/AADhJs4bDDi8Rbq0PRwtCv6ca

    Denne innstillingen på linken over er det som deaktiverer seg hvis jeg bruker låseskjerm
     
  7. leona

    leona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Med firmwaren som kom i dag var problemet med varseltilgang borte. Nå kan en bruke låseskjerm igjen uten at varseltilgang deaktiverer seg av seg selv.
     
    semlan och bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mycket bra! Vad för versionsnummer är det på den firmware du fått?
     
  9. leona

    leona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    GRA-L09V100R001C900B132

    Modellnummer er GRA-L09

    Meget fornøyd med mobilen nå og rask oppdatering fra Huawei må jeg si :)
     
    semlan, bernard och Finskpinne gillar detta.