Fråga: Lite gnäll! ( eller sega uppdateringar från googleplay )

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av trifix, 30 jun 2015.

  1. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Ja jag vet redan från början att jag borde återställa telefonen sen jag installerade Lollipop på den men frågan är om det skulle göra någon skillnad...

    Nu till problemet

    Nummer 1: VEM kom på den smarta iden att inte ge oss möjligheten att välja om vi vill uppdatera apparna eller inte så fort den släpps lös på WiFi? Detta brukar i regel hända när man kliver innanför dörren hemma efter jobbet och då är telefonen obrukbar mer eller mindre under den tiden. Idag när jag kom hem fick jag dessutom starta om telefonen och då skulle Android minsann optimera någon app som tog vääääääldigt lång tid. Allt som allt tog det säkert 10 minuter att uppdatera 5 appar. INTE OK!

    Och för att klargöra, nej jag vill inte stänga av automatiska uppdateringar får då kommer jag garantera glömma bort att uppdatera. Vore trevligt om man kunde få en notis om att nu finns uppdateringar att hämta hem för den och den appen. Vill du göra det? Tryck OK. Hur svårt ska det vara?

    Nummer 2: Varför blir android/Note4 (och Note 2 för den delen) så segt när appar uppdateras? Jag kan inte minnas att min iPhone 4s blev seg av det, det bara hände, sen var det klart.

    Nummer 3: De måste verkligen jobba på att få fram flyyyyyt i TW hemma hos Samsung. 9 månader in och telefonen känns olidligt seg emellanåt...kanske skulle bli bättre med en återställning?
     
  2. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    1. Finns en inställning du kan aktivera där du får en notis om att det finns uppdateringar.

    Du gnäller på automatiska uppdateringar, men du vägrar stänga av dem?
     
    SGSi9000 gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Precis som Facemeat nämnde finns just den inställningen i googleplay och har funnits i många år, under allmänt välj "uppdatera inte appar automatiskt".
    Under aviseringar bocka i "appuppdatering tillgänglig, meddela mig när när det finns uppdateringar av appar".

    Busenkelt!

    2 & 3. Kan vara många orsaker. Dåligt med plats, många appar igång... Dåligt optimerad uppdatering från Samsung, vilket är troligast då Samsung inte är kända för att göra bra uppdateringar [emoji6]

    För att få bättre flyt kan du t.ex. testa att byta launcher. (Nova är en personlig favorit).
     
  4. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen med inställningarna. Var lite för enkelt :)

    Samtidigt så når det inte hela vägen. På iPhone så såg man tydligt på ikonen att man hade uppdateringar att hämta. Den fanns alltid kvar så att säga. Är jag på jobbet och swipar bort notifikationen så lär jag ha glömt det när jag väl kommer hem.