Problem: Z3C - USB OTG mot garmin GPSMAP 62S, laddar enbart

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av onekw, 28 jun 2015.

  1. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Hej!

    Jag har just bytt från en Samsung S6 till en Z3 Compact och har hittat ett ganska stort problem. Min Garmin GPS dyker inte upp som lagringsenhet på Sonyn utan försöker bara ladda, sedan stängs den av. Det funkar som lagring på både LG G2 och Samsung S6 så jag vet ju att det kan fungera, dock ej på Z3C.

    Är det någon som har en fundering över hur man kan forcera telefonen att ansluta på ett visst sätt? Alla inställningar i GPSen är de samma som när jag körde med de andra lurarna.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det ska fungera men jag kollade runt lite på nätet och för vissa användare verkar det inte göra det beroende på vad man försöker ansluta. Eftersom telefonen är såpass ny så tror jag inte att en fabriksåterställning gör någon skillnad. Har du förresten testat att ansluta något annat till telefonen, som tex ett usbminne?
     
    bernard gillar detta.
  3. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Hej!

    USB-minne funkar alldeles förträffligt så det är inget fel på telefonen. Jag tror att problemet ligger i att GPS-enheten på ett eller annat sätt inte vet hur den skall agera. Som om det är en laddare eller annan enhet. Tyvärr så kan man inte ställa in så många olika lägen utan GPS-enheten skall autodetecta rätt läge och fråga om man vill gå till masslagring vilket den gjort med tidigare telefoner men inte med denna.