Fråga: Någon som fått sin Z3+ än? Berätta om första intrycken!

Diskussion i 'Xperia Z3+' startad av Kalven, 28 jun 2015.

  1. wook

    wook Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du något tipps på bra skärm skydd?
     
  2. wook

    wook Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat eller hittat info om änu. Men har den Induktiv laddning QI? Har en ladd "bricka" hemma skulle ju kunna testa bara, Om jag nu hittar den :)
     
  3. wook

    wook Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För att göra Temp test. Kör ni någon benchmark eller liknande last för att kunna haspla ur sig någon tid tills den är för varm? Jag har haft min telefon i en dag, Men av normal användning så har jag inte känt att den har blivt varm. Spelade en timma i går och den blev lika varm som min gamla SGS 5. Inga appar som stängs ned eller varningar eller dyligt. Men det kanske inte var last nog. Så ni som har sett sådant. Vad är omständigheterna?
     
  4. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Kameran är nog det stora bekymret. . 4k video inspelning och AR effekt i kameran. Testa det
     
    wook gillar detta.
  5. pontiacman

    pontiacman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

  6. safarisoya

    safarisoya Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Poco F3
    bernard gillar detta.
  7. zojjz

    zojjz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har ramlat in här med. Uppdaterat till firmware 28.0.A.7.24. Uppdatera appar och ha kameran igång ville den inte veta med tempmässigt, då stänger den ner kameran.

    Dock har jag en annan observation. Skärmen varierar i ljusstyrka (till synes oberoende av omgivande ljusförhållanden) , med inställningar för anpassad ljusstyrka av, och alla bildfärbättrarfunktioner av. Någon annan som märkt samma? Kan det ha med att den är för varm och därmed sänker ljuset?
     
  8. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Lär vara så
     
  9. Banan

    Banan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Går det ändra så att man får fram knappsatsen direkt när man trycker på luren för att ringa? Använder till 95% knapparna för att ta fram kontakter när jag ska ringa, nån gång kan den jag ringer finnas bland senast uppringda.
     
  10. prozzerg

    prozzerg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har också upplevt detta.

    Idag åkte jag på en spontan-factory reset. Det var ungefär ett dygn efter att firmware-update kom. När telefonen startade upp så stod det "Skyddad" på den och den krävde att jag kopplade upp mig via wifi och loggade in med mitt google-konto. När det var gjort så startade telefonen om och den var helt blåst. Tur man inte hade använt den så länge men ändå ett jädra jobb att återställa backuperna från gamla luren en gång till.
     
    bernard gillar detta.
  11. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
  12. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag brinner av nyfikenhet... hur går det med den omtalade värmeutvecklingen. Hur nöjda är ni med mobilen som helhet?
     
  13. safarisoya

    safarisoya Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Poco F3
    Ja, jag tycker att mobilen är bra, lite sämre mottagning på mitt jobb jämfört med Nexus 5an. :) Har inte märkt av något större värmeutveckling. Visst den blir ju varm om man surfar länge, men inget jag höjer på ögonbrynen för. Förvisso så har jag inte använt kameran så mycket än heller.

    Det jag märkte var att samtalskvalitén var riktigt bra. Helt klart imponerad. Allt flyter på fint, mobilen startade om sig igår konstigt nog. Vet inte varför men.. Displayen tycker jag är riktigt bra utomhus, men nu har inte jag något större att jämföra med heller. Det går att läsa på den i direkt solljus.
     
    Vipan gillar detta.
  14. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Har lekt med min nu ikväll och den blev varmt när jag uppdaterade alla appar. Testade att starta kameran med och fick då en varning om att värmen stiger. Jag tror inte detta kommer bli så stort problem för mig. Jag använder inte mobilkameran så ofta och spelar inga tunga spel heller. Men det är helt klart ett problem med att den blir varm. Kanske kommer en till hotfix snart.

    Förutom det så är jag riktigt nöjd med den! Kommer från S5an och jag var så trött på Samsung. Ville ha nåt nytt fräscht och det fick jag [emoji1] Gillar Lifelog appen! Återkommer om jag finner nåt mer att tillägga [emoji6]
     
    Vipan och bernard gillar detta.
  15. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har använt min nu sen i igår eftermiddag.
    Välbyggd, stor telefon som känns "premium". Kanonskärm, inne och ute i solen. Startade upp den på wifi och fw-uppdatering dök upp på en gång. Varm blev den när alla appar laddades ner, och just då ville inte kameran vara med. Under dagen idag har den varit med, tagit bilder, filmat i auto och slowmotion ute och inne. AR-effekterna vill jag helst inte veta av, skulle varit fint att kunna avinstallera, men dom fungerar som det verkar. Har inte fått några varningar tycker den känns "normal varm", bilderna och filmerna ser bra ut. Testat spela och tittat på HD material, och visst den blir lite varm efter ett tag, men inte mer än min föregående nexus 4.

    Mjukvarumässigt, tillsammans med nova, så är det väldigt likt upplevelsen med nexusen. Med en mycket bättre skärm, kamera, batteri och riktigt snabbt gränssnitt. Tycker att sony har lagt till saker i gränssnittet som är vettiga och faktiskt så är det konstigt att dom inte är med i vanilla-android (t ex som att redigera snabbknapparna i pulldownmenyn).

    Är nöjd.
     
    kalleboston och Vipan gillar detta.
  16. jhedlof

    jhedlof Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Haft min sedan måndag, är grymt nöjd med byggkvaliten, känslan, skärmen och ljudet. Kör Google Now Launcher och det flyter på fint, stock-android känslan finns kvar så det känns som ett bra steg från Nexus 5:an.

    Det jag saknar är att ställa in Tyst/Prioritet läge fram till nästa larm samt berott Wifi till smartlock vilket jag hade på Nexusen.

    Har märkt att dubbeltap på skärmen för att väcka den aktiverar skärmen i fickan på jobbbyxorna, varit nära på att fickringa några gånger så får ha den funktionen avstängd.

    Har problem med värmeutveckling vid kameraavändning och uppdateringar. Både innan och efter fixen. Om man filmar i 4K stängs kameran av efter ~30 sek.

    Tittar jag på långa filmklipp på Youtube eller streams på Twitch blir mobilen riktigt varm mellan kameran och Sony-loggan på baksidan men den har aldrig stängt ner applikationerna då vilket är skönt.

    Testade att vattenkyla mobilen i handfatet med kallt kranvatten när jag filmade i 4K och spelade in runt 4 minuter utan problem :D
     
    bernard gillar detta.
  17. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har du ett SanDisk kort i luren?
     
  18. jhedlof

    jhedlof Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Nej, har ett Samsung kort klass 10 liggandes som jag funderar på att ploppa in. Hurså?
     
  19. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Batteritid i 2 dagar vet jag inte om det stämmer. Eller det gör det kanske för en del. Handlar såklart om hur mycket man använder den. Men idag har jag inte använt den så mycket förutom att jag haft gpsen igång (ca 10min) då jag behövde en vägbeskrivning till ett jobb. Pratat ca 15 min i tele och sedan halvsex i morse är jag nu nere på 65%.
     
    bernard gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tror att vissa Sandisk-kort blev väldigt varma vid bla 4k-inspelning - några telefoner som inte hade problem vid inspelning till det interna minnet blev överhettade med Sandisk-kort. Dock osäker på vilka serier, men det har kanske @Vipan@Vipan koll på.