Diskussion: Ställ era frågor.

Diskussion i 'G Flex - Allmänt' startad av The Phone House, 12 feb 2014.

  1. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Jag kommer att ha telefonen i min hand ca. klockn 19:00 ikväll och kommer att finnas här för att svara på evenuella frågor. Jag ska försöka svara på allt men tänker inte testa ifall "it will blend" ;)
     
  2. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Är intresserad av att se hur bra skärmen är på den och hur den ställer sig mot tex G2an. Något du skulle kunna jämföra?:)
     
  3. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    G2 har jag inte hemma men det kan jag jämföra på kontoret imorgon :) Har en nexus 5 hemma om intresse för jämförelse finns där.

    Själv är jag väldigt sugen på att testa lite (inte överdrivet hårt) den repskyddade baksidan :)
     
    Last edited: 12 feb 2014
  4. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Ok att gå från en nexus 5 till en G Flex, första man reagerar på är självklart storleken och böjningen. Fanns en uppdatering till telefonen direkt så håller på med det just nu. Så nu är det bara att komma med era funderingar. Vad vill ni att jag kollar?
     
  5. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag är nog mest intresserad av att höra om ni kommer få in telefonen i ert sortiment?
    Annars är jag mest intresserad av hur kameran är, gärna i jämförelse med G2 och S4 i både ljus och mörka förhållanden.
    Och hur är den allmänt? Är det en stabil och snabb telefon eller är det något lagg och kraschande appar?
     
  6. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Vi har den på huvudlagret nu, säljstart imorgon. Några butiker kommer att ha den i lager samt en del butiker kommer under nästa vecka att ha demoställ (kan återkomma imorgon med vilka butiker det blir).

    Än så länge har jag inte märkt det minsta lagg eller kraschande appar, den kurvade formen gör telefonen väldigt skön att använda, tycker jag, både i samtal och appanvändande. snabb är den och det enda negativa gällande snabbheten är väl att väcka telefonen till lock screen, tar ibland ett par sekunder efter knapptryck. observera att jag inte har retailmjukvaran i telefonen så jag skulle tippa på att den fördröjningen inte finns eller kommer att försvinna snabbt vid/efter release.

    Kamerajämföreslse mellan G2, G Flex och S4 fixar jag under dagen imorgon :)
     
    Last edited: 13 feb 2014
  7. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Aah okej häftigt! Har faktiskt inte hört något om den sedan den visades lite i USA, trodde inte att den skulle ta sig till Sverige faktiskt!
    Du får gärna återkomma om butikerna med demoställ, gärna i Helsingborgs området om det blir något här :)

    Okej jo det borde antagligen bli lätt fixxat i en uppdatering av telefonen så ska nog inte vara några problem.
    Man tackar för ett så snabbt svar! Ser fram emot vad du har att säga om kameran imorgon! :teeth:
     
  8. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Malmö kommer bli det närmaste stället som kommer att ha demoställ dä vi kommer att ha det i butiken på södra förstadsgatan samt butiken i arlöv.
    Verkar dock finnas en risk för försening med demoställen och jag kan återkomma när vi vet mer exakt när det blir av med dem.

    Har inte glömt bort bildtester som kommer senare idag :)
     
  9. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Aah okej det blir ju lite jobbigt att ta sig till Malmö, men tack för svaret! Bra att veta :)
    Hehe okej tack, ser fram emot det.
     
  10. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Eftersom det inte kommit någon jämförelse ännu så har jag publicerat bilderna jag tagit för min jämförelse på min Ambassadörblogg: http://lgambassadoren.bloggsida.se/g-flex/g-flex-kameratest

    Kommer uppdatera under dagen med annat om kameran etc, men man kan kolla på bilder mellan G Flex och G2 så länge i alla fall.
     
  11. valle2000

    valle2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex
    Finns android 5 till den, eller är 4.4.4 den högsta officiella versionen?
     
  12. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ingen Android 5 och det verkar inte bli nån uppdatering heller tyvärr.
     
  13. valle2000

    valle2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex
    Finns det någon viktig skillnad mellan 4.2.2 och 4.4, eller kan en G Flex lika gärna ligga kvar på förstnämnda versionen om allt fungerar okej?