Diskussion: iPhone - Snabba frågor och svar

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Fredriks, 2 jan 2013.

Taggar:
  1. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Man lär dock inte jailbreaka en tjänstemobil dock. Så det blir nog att leva med begränsningarna.
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Tyvärr, ja.
     
  3. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Har Iphone 6 ok täckning? Upp till 5:an är det ju smått katastrofalt. Hur 5S är vet jag inte.
     
  4. jonko

    jonko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2014
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    556
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20
    ROM:
    stock
    Jag har haft diverse android mobiler och fick ut en iP6 som tjänstelur och jag är faktiskt skitnöjd.
    Det bara funkar, inte så spännande men det flyter på och funkar hela tiden (tror inte jag har en enda omstart förutom vid systemuppdatering).
     
  5. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Jag har iPhone 6 och har 3 som operatör. Har jättebra täckning där jag bor i Uppsala. Bor hyfsat centralt, men har inte stött på något ställe i staden där jag inte har täckning. :)
    Tror faktiskt du kommer bli positivt överraskad av din nya iPhone ;)
     
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Att säga att Iphone är en dålig telefon är ju inte en personlig åsikt. Då får man uttrycka sig annorlunda.
    Och hur kan man säga att Iphone inte är smidig och segjobbad? Den är ju raka motsatsen.
    Ajaa det här är som att pissa i motvind, så jag ger upp. Att vända en Iphone hatare går bara inte.

    Iphone är byggt så att det inte behövs en filhanterare. Och det finns så mycket mer som är awesome än responsen, kameran och byggkvaliten.
    Flytet är ett, fingeravtrycksläsaren är helt överlägsen, stabiliteten i allt, UI:it, appar osv.
    Håller med, stabiliteten är beyond nån annan lur som finns därute idag. Och jag har provat dom flesta.

    Visst är systemet låst och på sätt tråkigare, men det bidrar till enkelheten och stabiliteten.
     
    bpl, Fredriks och neddie gillar detta.
  7. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Ni som har både Android och iphone, Har ni 2 telefoner med er, eller turas ni om att ha lurarna?Har själv en iphone 6 och en S6 Edge men tycker det är jobbigt och ha med sig 2 lurar. Kan bara inte bestämma mig vem jag skall använda. Iphonen har bättre batteri men samtidigt lite tråkig samtidigt gillar jag och pilla på android
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER


    Har tvillingkort via Telenor (företagsabonnemang) så jag tar den jag känner för den dagen. Använder nästan alltid S6:an när jag jobbar och iPhonen när jag är ledig. Har även en 5:a som lite slit o släng telefon men då får jag ju flytta simkortet från en av dom andra telefonerna.
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har använt både 4,4S,5,5S och 6:an och har inte haft några problem med mottagningen. Då är S6:an sämst i så fall, åtminstone hur den visar mottagningen. Den har ofta bara en indikering eller 2 men inga problem med samtal eller så.
     
  10. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Låter ju lovande. Hade säkert kunnat få en S6 istället om jag frågat, men hade inte riktigt stake att göra det som nyanställd. Känns lite oförskämt när man blir erbjuden en ny mobil gratis som man får använda privat.

    Är det verkligen riktigt sant? Hade en WP tidigare. Där var det oerhört störande att man t.ex. var tvungen att spara en fil två gånger för att kunna öppna den med två olika appar. Det blir ju sådana effekter när apparna bara kan komma åt sina egna filer. Men Apple kanske har ordnat sådant?

    Iphonehatare är hopplösa. Det finns lösningar som är fullständigt hjärndöda i båda android och Ios. Men man ska hålla sig till sakliga argument om man ska klaga.
     
  11. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Ah
    Det kanske hade varit något och skaffa ett tvilling kort,har jag inte tänkt på. Skall kolla på det
     
  12. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    S6 har jag också hört är dålig. Iphone 4 har ju erkända problem, med sin antennagate. Mitt ex hade en 5:a och den var hopplöst dålig jämfört med mina androider. Hur 4S, 5S och 6 står sig har jag dock ingen erfarenhet av.
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har en S6 Edge som arbetstelefon och en iPhone 6 privat. Kör ju S6an framförallt på jobbet - men ibland följer den med ut om jag ska ta några bilder. Kameran är ju grym. Har jag väska med mig kan den få åka med också, annars är det min iPhone som gäller.

    Personligen tycker jag att iPhone egentligen är bättre som en arbetstelefon. Inte speciellt mycket som distraherar utan det funkar liksom, det man behöver för de flesta jobb.. :)
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    En sak jag är lite fascinerad av är att vissa av Googles appar fungerat bättre på ios [emoji3]tex google+, det är mycket bättre flyt i scrolling en på min ip6 än på min S6
     
    Keelhauled gillar detta.
  15. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Mjo, men det blir ju privatmobil också i mitt fall. Jag kommer att säga upp mitt privata abbonemang och får använda tjänstemobilen privat.

    Dåligt läge att köpa mobiler dock. Både S6 och IP6 är ju rätt gamla produkter nu.
     
  16. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Är S6 gammal?
     
  17. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Det är ju en definitionsfråga. Men den började säljas för 3 månader sedan. Det är en betydande del av produktcykeln som har gått. Personligen köper jag alltid mobiler vid release för att få så mycket som möjligt för pengarna.
     
  18. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Förstår inte varför man ska stänga alla appar för? Jag stänger aldrig appar om de inte skulle hänga sig eller något liknande. Däremot vet jag att många tjejer springer runt och stänger appar för att de tror att man sparar batteri, är ju snarare så att det drar mer batteri då man ska hålla skärmen tänd för att stänga alla appar.
     
    Fredriks gillar detta.
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER


    Stänger bara appar om det är något som är/verkar galet med en specifik app, aldrig annars. Samma oavsett om det är Android eller ios.
     
  20. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Har man en äldre produkt så behövs det. Min mor har en Iphone 4S och den blir rätt seg om man inte stänger appar. Min gamla Galaxy S var likadan.