[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Nej, inga frågor direkt, men jag är rätt impad över hur långt WIFOG har kommit med sin support. Förut svarade dom knappast på frågor alls, vare sig på telefon, mail, Facebook eller SMS även om samma person ställde samma fråga flera gånger, mellan 9:00 och 17:00 under vardagar. Nu svarar dom plötsligt på SMS i pingsthälgen, innan man hunnit ur sängen. Mycket bra WIFOG.
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    En till sak jag inte gillar.

    Fick nyss en enkät istället för reklam, jag svarade att jag inte ville uppge svaret på frågorna och då fick jag se reklam OCKSÅ...

    De ska inte kunna tvinga mig att svara, åter jag har aldrig fyllt på något avtal som säger att jag ska dela med mig av privata uppgifter, WiFog har, igen, inte med att göra vad jag äger för teknik tex...
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det är glädjande att se att WIFOG vidareutvecklar sitt reklamkoncept för att stärka den ekonomiska bärkraften i tjänsten. En indikation på at vi nöjda användare får behålla WIFOG i framtiden. Självklart vil det vara användare som inte tycker om det, och så här står det i servicavtalet:

    ÄNDRINGAR AV AVTALET

    Vi förbehåller oss rätten att efter eget gottfinnande göra tillägg, ändringar eller strykningar i villkoren i det föreliggande avtalet. Vi kan underrätta er härom per post, e-post eller genom att posta det ändrade avtalet på vår webbplats. I och med att ni fortsätter att använda webbplatsen eller tjänsterna efter att sådan underrättelse utgått, accepterar ni det ändrade avtalet.

    Riktad reklam blir mer och mer vanligt i reklambranchen och det tycker jag är jättebra, så jag, som teknikintresserat, släpper reklam om blöjor och damtidningar.
     
    Jan-Bertil gillar detta.
  4. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Har absolut inget emot riktad reklam, de kan fråga mig om mina intressen, men, jag skriver det igen, att berätta detta för ett företag (som jag inte vet hur de behandlar uppgifterna) är i mina ögon samma sak som att be om inbrott ヅ
     
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    WIFOG har ju et antal olika alternativ, du kan handla lite, svara på enkäter på lite olika nivåer eller, självklart, avstå från att gi dessa upplysningar, kolla på reklam som vanligt eller köpa tillägstrafik. Jag är något förvirrat över inbrottsscenariet. För mig ser utväcklingen rätt så lovande ut för framtiden till WIFOG.
     
  6. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Med tanke på att det just nu är massa data om Telenors kunder på vift så har inte ens ett så stort företag koll, har då WiFog det tror du?

    Vad händer om WiFog blir hackat och folk kan se vad både du och jag äger som är dyrt och stöldbegärligt...?

    Nåja, never mind, alla gör ju såklart som de vill ヅ

    #1984
     
  7. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag förstår din säkerhetsfilosofi, och håller med om at den måste vara i absoluta fokus. Men, den måste också vara i proportion till det värkliga livet.
    Båda du och jag har figurerat rätt så öppet på nätet, länge, så man behöver inte hacka WIFOG för att fatta att vi båda har några mobiltelefoner, lite PCprylar och andra elektroniska apparater. En platt TV är standard i de flest hem. Vilken bil vi kör är offentlig info, etc. etc.
    En annan sak vore det om personnr. bankkto.nr. kortnr. hur mycket pengar vi har eller inte har, i banken, och den sortens upplysningar va det essentiella.

    Det ligger ju redan info. ute om de flesta så det tar mindre än tre minuter att producera en bild som det här t.ex. (Bilden är borttagen).

    Att WIFOGS lilla profilskapande på sina användare för att rikta reklam skulle utgöra någon ökad säkerhetsrisk, i tillägg till det som redan finns, har jag ingen tro på.
     
    Last edited: 15 jun 2015
  8. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Btw så har du fel, har flera gånger fått både enkät och reklam, så det du skriver om att kunna välja antingen eller är fel.
     
  9. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Gå inn på "Mina Sidor" för ditt WIFOG konto där ser du var ditt fel ligger. Btw. jag har tydligen alltid fel enl. dig, men det är en tillgång, då lär man sig.
    Såg du bilden innan jag tog den bort, va den rätt?
     
    Jan-Bertil gillar detta.
  10. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Såg ingen bild, du tog ju bort den... Doh' ヅ
     
  11. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Ja jag tog bort den innom 20 miuter av respekt för dig, det va bara en illustration på vad man lätt hittar på nätet utan att hacka WIFOG. Hittade du ditt fel på "Mina Sidor" för ditt WIFOG konto?
     
    Jan-Bertil gillar detta.
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    kan ju vara läge om xperiaz1 slutar trolla sönder den här tråden med en massa skit hela tiden... börjar bli sjukt tröttsamt.
     
    Jan-Bertil, RNB, torbjorn och 2 andra gillar detta.
  13. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag VET vad "man" kan hitta på nätet, skillnaden är att jag väljer att dela detta som hamnar på Google, jag är väldigt noga med sekretessen på Facebook och jag vet att tex Försäkringskassan och andra myndigheter läser min blogg, hört talas om Creeper [emoji6]

    Skillnaden är att en operatör har inte med detta att göra, vi verkar tycka olika, som i mycket annat.

    Jag avslutar och lämnar dig här, oavsett vad jag skriver så har du selektiv förståelse. [emoji112]
     
  14. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det samma va det på WIFOGs forum på Facebook tills hon blev avstängt. Blir lite svårt att komma till skott med något meningafullt.
     
    Jan-Bertil gillar detta.
  15. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Med risk för att få en varning. Jag blev inte avstängd, de stängde sin officiella logg för alla, jag har mailkontakt med dem.

    Sluta att sprida lögner och förtal och sluta sänk dig till att komma med personangrepp på mig!

    Du vet INGET om mig eller min relation med WiFog.

    Du har blivit varnad tidigare för just detta, varför lär du dig inte?
     
  16. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag återkommer till diskusion om WIFOGs ”nya” reklamkonsept. Utväcklingen ser för mig ut som WIFOG helt och hållet har planer om att finnas kvar på marknaden i framtiden. Tydligen läggs det ner stor energi på att utväckla detta och i motsättning till Joors, värkar WIFOG ha hittad en modell som ser ut att funka.

    Jag har ett par Fogg abonnemang som fortfarande troget levererar 1GB mobildata i månaden, (som jag inte använder), men vad deras affärside bygger på i dag vet jag inte.

    Stämningen beträffande WIFOGs framtidiga existens har det senaste året värkat ganska så pesimistisk, med spådommar om att ”alla” kommer att lämna WIFOG, dom kommer inte ens överleva sommaren, etc. etc. men på senare tid tror jag den uppfattningen har vänt något.

    Hoppast WIFOG lyckas, det är ett radikalt ”inngrepp” i dagens normala abonnemangskultur.
     
  17. GNS

    GNS Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för informationen, fint att dom inte upplyser om detta på deras hemsida :S

    Edit: Ej heller i deras mailsupportsvar som jag precis läste... WTF.
     
    Last edited: 1 jul 2015
  18. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Amerikanaren har blivit ganska dominant i WIFOGs reklam för tiden. Att man börjar bli lite trött på att kolla på honom är inte det stora problemet. För varje gång han visas betyder det att WIFOG inte har klarat sälja reklam, och två eller tre gånger med Amerikanaren för varje påfyllning är lite oroväckande, hur länge kan WIFOG fortsätta sina tjänster utan innkomst? Jag trodde att WIFOG hadde hittat en modell som skulle funka, men nu är jag inte så säker längre.
     
  20. lars_reine79

    lars_reine79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3
    har fått mest bara den där wifog gubben tre gånger på raken så har dom ju plustjänsterna men tycker lite väl dyrt när man ska köpa samtal o surf separat