30 dagar innan order blev skickad

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sammasak, 25 jun 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Är det vanligt att kinesiska återförsäljare tar en månad på sig innan de ens skickar ordern? Har väntat på gearbest nu exakt 30 dagar har haft en veckovis kontakt med dem där de lovar att produkten kommer till dem om allt mellan 3,5,7 till 15 dagar. Senast jag pratade med dem i online chatten (40min kö). Så säger den jag talar med att varan kommer till dem om 3 dagar och övertalar mig att vänta. Fick svar imorse på en gammal ticket jag glömt bort jag skrev till dem (7 dagar gammal) där dem säger att den kommer till deras lager om 7 dagar. Vad ska jag göra? Sitta kvar och vänta eller byta företag? Tycker detta är helt sinnessjukt, har mailat geekbuying och pandawill för att kolla om de har Elephone P6000 i lager och har inte fått svar ännu. Är sånna här situationer vanliga? Jag blir helt tokig..
     
  2. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Jag har fått vänta 3-4 dagar kanske när jag köpte min Quadcopter före den lämnade lagret, nu senast fick jag vänta typ 2 dagar när jag beställde en platta. Men aldrig så pass länge.

    edit: Enligt deras hemsida ska den vara inne på lagret i deras Hong Kong lager, dock slut i deras Kina lager. De borde skicka den ifrån Hong Kong i så fall..

    (Ett tips är att döpa tråden lite lämpligare, så att man redan i trådnamnet får ett humm vad det handlar om)
     
    Last edited: 25 jun 2015
  3. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Varför gör dem inte det då?
     
  4. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Det får du fråga dem om, jag har ingen aning. Antar du beställde från Kina lagret?

    Maila dem och kräv att de skickar ifrån HK då du ser att de finns på lager där? Eller kräv dina pengar tillbaka för att sätta press på dem? Kan nästan beställa en P8000 istället nu.. (dock är den 1cm större än P6000 på höjden och släpps om en månad så blir en längre vänta).
     
  5. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Men den är till min lilla syster så måste hålla budget
     
  6. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Krävde pengarna tillbaka via en ticket, vilka butiker kan man handla från istället. Är pandawill bra? Har mycket dålig kritik på trustpilot
     
  7. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Handlar från pandawill ett par 2-3 gånger om året och har inget att klaga på än i alla fall, är typ bara dom och DX jag litar på när det gäller kinessiter. Man kan fråga på deras forum om du har saker i lager, har dom inte prylen i lager kan det ta ett tag innan ordern skickas...

    (Tips välj Singapore post som frakt för snabbare och mindre risk för tull)
     
  8. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Tror du jag får nå pengar tillbaka från gearbest?
     
  9. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Dunno, som jag skrev så handlar jag bara från pandawill och dx...
     
  10. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Okej bör man vänta med att beställa från panda tills gearbest bekräfta pengarna tlllbaka? Jesuskristus vilken jävla smet de blev av detta. Behöver den liksom innan den 22dra.
     
  11. Aquazaman

    Aquazaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2013
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Mycket vanligt
     
  12. Aquazaman

    Aquazaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2013
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Ibland över två månader, beror på återförsäljaren.
     
  13. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Okej, la en beställning på lenovo k3 Note samma sida till mig själv. Skickades dagen efter beställning:P avbröt dock elephonen
     
  14. devylia

    devylia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Gearbest suger. Så här har jag det med dem just nu

    Niklas Storm
    Hello how long should one turned on the response from the era Support (T15061707495). Also, include an order that I put in you for a week and a half ago but has not been sent yet. Would be grateful with some more updates from your direction.

    Sincerely

    den 19 juni

    GearBest
    WP1506101220599930


    Thank you very much for your recent message.

    Unfortunately, we are very sorry to inform you that the item(s)

    GIONEE ELIFE E7 5.5 inch Android 4.2 3G Smartphone are not in stock at the moment.

    Could you wait for a week and when we have the item(s) in stock, we will ship them to you as soon as possible

    We hope that this is acceptable. We sincerely apologize for any inconvenience that may have been caused. Thank you for your patience and kind support.

    den 22 juni · Skickat via nätet

    Niklas Storm
    Ok i give you a week more, thanks for the replay

    den 22 juni

    Niklas Storm
    Hey again. I wait and wait and nothing. I wanna cansel or change the order asap. Thank

    den 11 juli klockan 13:37

    GearBest
    Thank you very much for your recent message.

    Could you please visit our website again and choose suitable replacement(s) ? Once again, we sincerely apologize for any inconvenience that may have been caused and we look forward to hearing from you. Thank you so much for your continued patience and kind understanding.

    onsdag klockan 11:42 · Skickat via nätet

    Niklas Storm
    Hi again. Do you have any Elephone P5000?

    onsdag klockan 15:41

    GearBest
    I'm regret to tell you that the Elephone P5000 is out of stock,
    Here is a screenshot for you reference. Please kindly read it.

    Could you please choose other replacement?
    Sorry for this caused you any inconvenience. c

    för 8 timmar sedan · Skickat via nätet

    Niklas Storm
    No worry. What Phone does you have in stock about that prize then?

    för 8 timmar sedan

    Niklas Storm
    Ok other phones i am intressent in is XiaoMi Redmi Note, MEIZU M2 Note, Mstar S700, Mlais M4 Note and VKWORLD VK6050

    för 7 timmar sedan

    GearBest
    Thank you for contacting us.
    We would be very grateful if you could tell us the SKU (item number), the full name of the item or the URL link for the new item. We will be able to check its stock levels.
    We look forward to hearing your reply and thank you for your kind understanding and assistance. c

    för 3 timmar sedan · Skickat via nätet

    Niklas Storm
    http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_197994.html?wid=3 http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_184127.html?wid=3 http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_155030.html?wid=3

    http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_190286.html

    för 2 timmar sedan

    GearBest
    Hi, if we change for you,I'm afraid that you need to pay price difference, do you agree with that? Please accept our sincere apology for the inconvenience brought for you. We are looking forward your reply.c

    för 2 timmar sedan · Skickat via nätet

    Niklas Storm
    I didn't understand that. Pay diffrent?

    Ah, well no one of them cost more then the one i order from the start?

    I just wanna know if you have any one of them in stock. I dont wanna have all of them

    för 2 timmar sedan

    GearBest
    I'm regret to tell you that we don't have them in stock at the moment. I'm afraid you need to pay increased price if we change for you.c

    för 27 minuter sedan · Skickat via nätet

    Niklas Storm
    Well, then i wanna cansel the order

    för 26 minuter sedan

    Niklas Storm
    I dont think your are so helpful. You dont say what phones in the same price you have and then you say it will cost me extra... For what? Plz explain that.

    Uppföljning kommer
     
  15. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Jag skulle kunna skicka in alla mina tickets. Men jag skulle överbelasta swedroid servern med idioti är jag rädd
     
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Måste hålla med om att gearbest och banggood är ena tomtar. De svarar aldrig ordentligt och ibland undrar man om de läser överhuvudtaget. Fast Banggood har visserligen hittlls låtit mig handla på deras sida genom paypal vilket gearbest inte gör trots de faktiskt ska acceptera.

    Jag skulle köpa en GPTOYS H2O från dem så betalade och allt var frid och fröjd. efter 5 dagar låter de mig få reda på, och det utan någon som helst förklaring, att det stoppat ordern och skickat tillbaka pengar. Jag hade då lite på paypal men den största biten gick då via mitt mastercard som då paypal drog per automatik från mitt bankkonto. Detta betyder att jag kan inte göra en ny betalning förrän alla pengarna återvänt till bankkontot.

    Men jag blev arg och försökte kräva en förklaring. De svara att något vart fel med betalningen och att jag skulle använda något annat betalsätt. Så jag ringde paypal och berättade att det var något fel på mitt konto. De gick in och kollade, och sa att allt funkar som det ska. Det måste vara på andra sidan hos säljaren sa de. Så tog kontakt och frågade återigen om orsak från gearbest och de sa hela tiden att felet inte var deras.

    Under tiden har jag kunnat handla hos banggood utan problem med betalningar, vilket gör det än mer tydligt att problemet med betalningar ligger hos gearbest och inte på min sida. Men det är inte det värsta med gearbest. Det är deras jädrans "Please accept our sincere apology for the inconvenience brought for you." som de drar vid varenda svar i stort sett helat iden. Jag kan skriva hur elakt som helst, men det verka fans som de är robotar i andra ändan.

    Men nåja. Jag bestämde mig för att ge dem en ny chans. Betalade för en JXD 509G med FPV och beställde att den skulle komma inom 1 vecka för ville ha den innan julafton. Det betyder att de måste skicka den inom 3-5 dagar. 3 dagar får jag ett mail som säger att de avbrutit orden, inga förklaring (återigen) och att pengarna är skickade tillbaka. Men va fan!! tänkte jag. Vill de inte sälja något. Förra gången visade det sig att orsaken till att jag fått pengarna tillbaka var att quaden jag ville ha inte fanns på lager, den fick nämligen inte ens att hitta den på hemsidan. Och det hade de bara kunnat sagt, att det kommer ta lite tid att få in den oranga och därför avbryter vi köpet. Hade varit så lätt, och jag hade sluppit bli förargad. Denna gången är produkten kvar på sidan, och den verka finnas på lager och ändå gör de samma sak igen.


    Banggood är inte bättre de. Jag köpte en JJRC H10 från dem, och den första var trasig. De skickade då en ny som också var trasig. Men nu hade jag ju två, så kunde tack vare det reparera en av dem, så nu har jag en fungerande och en slaktad. hehe. SOm tur var, betalade jag inget för den. Men nu var problemet ändå att kamera-delen inte passade ihop. Det gick alltså inte att fästa kameran under magen på quadkoptern. Och jag höll på fram och tillbaka och till slut fick jag banggood att förstå och de sa att de skulle skicka informationen till JJRC som då skulle få komma med en lösning. Efter några dagar, återkom de och sa att de skulle skicka en annan kamera, som då skulle passa ordentligt. Efter ca 1 månad så kommer då mitt paket och jag öppnar glatt, för jag tror ju att det är kameran, för att finna en påse med massa småmotorer. Tar kontakt med Banggood igen som inte heller verka veta vad det är för något, och efter en massa kontakt säger de, att vi har inte kameran som du önskade. Men frågade då varför de skickade något helt annat, om de INTE hade kameran? Tror ni jag fick ett svar? Nej, inget svar med fick ett erbjudande om att få en återbetalning på 12 dollar.


    Man kan undra, om de vet vad service faktiskt är? Jag gav dem till och med ett motbud om att de kunde skicka mig en mini DV camera 808 som till och med var billigare än 12 dollar, men de svarade bara.... Please accept our sincere apology for the inconvenience brought for you. och vi har skickat 12 dollar till erat paypalkonto. Suck. Är det människor i andra änden, eller vad?
     
  17. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    titel ändrad, ämne flyttat till "Köpråd"
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.