E: Unable to mount /data i TWRP.

Diskussion i 'Samsung' startad av Lipstick, 4 jul 2015.

  1. Lipstick

    Lipstick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så i natt bestämde jag mig för att wipe:a min surfplatta (Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 Wi-Fi) efter lång användning av custom ROM. Jag har wipat och flashat samma ROM flera gånger och aldrig haft något problem, men idag när jag skulle köra advanced wipe i TWRP och checka allt utom externa sd kortet så fastnade TWRP och rebootade automatiskt efter 5 minuter eller så. Efter det verkar det som om mitt internal storage är korrupt och jag kan varken wipe:a, flasha, factory resetta och så vidare. Läste någonstans att man kan göra en manuell formatering av det interna sd kortet genom TWRP terminal command, men har ingen aning om vart jag ens ska börja för att lista ut vilket kommando man ska använda och hur jag använder det för just min platta (SM-T520).

    Väldigt tacksam för vilken hjälp jag än kan få då detta är lite bortom min kunskap tyvärr. Har ingen nandroid backup heller för att jag är en idiot, men om partitionen är korrupt tror jag inte heller att en nandroid backup skulle fungera :(

    MVH Lipstick!

    PS. Ber om ursäkt om detta är fel tråd/forum för detta. Testade posta på XDA men ingen där som vet något verkar det som :(
     
  2. Lipstick

    Lipstick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aja, jag testade runt lite själv mot mitt eget omdöme och flashade nyaste TWRP och hittade en trevlig ny funktion under Advanced Wipe där jag kunde formatera om /data partitionen med ett nytt filsystem, så jag formatera den till ett nytt filsystem sen tillbaka till det gamla igen. Voilá så gick det att mounta och flasha ROMs igen, och min tab pro 10.1 är inte brickad längre.

    Tank ändå till alla som tog sig tid att läsa! Hoppas min lösning hjälper någon annan stackare som hamnat i samma situation.