Diskussion: Z1 ska få Lollipop

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av daltemyr, 7 apr 2015.

  1. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har fått tilllbaks problemet med att kameran fryser när man startar den. Det hände ofta när telefonen var ny, men mer sällan under kk. Nu väldigt ofta.

    Dessutom håller jag med om att den blivit seg och laggig, och att batteritiden försämrats.

    I mina ögon är den viktigaste och främsta anledningen till att vidareutveckla operativsystem att skapa stabilare och snabbare sådana. Inte att ändra design och komplicera kod...

    (Har inte gjort en återställning, men det blir nog snart av)
     
  2. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tycker det finns en del onödigt lagg. T.ex. när man ska gå in i apparna och batteritiden är definitivt sämre. Nästan så att man ska backa ner till Kitkat...
     
  3. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vet någon om man kan stänga av meddelandena som säger att minneskortet är t.ex 75% fullt? Vet att det gick på Kitkat men det går inte att göra på samma sätt nu..
     
  4. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Efter fabriksåterställning flyter allt på mer eller mindre som vanligt! (y)
     
  5. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Man installerar ett större minneskort ;)
    Skämt åsido så har jag aldrig fått just det meddelandet, möjligen beorende på att jag har ett ganska stort minneskort. Däremot kommer det då och då upp ett liknande meddelande som klagar på att internminnet börjar bli fullt, samt att man får förslaget att flytta utvalda filer till minneskortet. Jag inbillar mig att systemet kanske inte fungerar så bra ifall det inte finns tillräckligt utrymme internt, så jag tycker att meddelandet i sig är befogat. Dock bör det gå att stänga av eftersom det är en avisering precis som alla andra meddelanden som dyker upp. Jag har dock inte forskat i hur man gör det.
    En annan åtgärd för att slippa meddelandet är förstås att ta bort saker som tar plats men som man inte behöver, på minneskortet kan det vara filmer man redan sett och i internminnet appar man aldrig använder. Gäller det internminnet så går det ju dessutom att flytta en del saker till minneskortet.
     
  6. henrikln

    henrikln Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har glömt att uppdatera mina uppleverlser av Lollypop här!
    Efter ett tag blev det för störigt med den försämrade prestandan, så jag bestämde mig för att "ta smällen" och göra en fabriksåterställning. Och då är alla problem som bortblåsta. Prestandan är återigen på topp och batteritiden precis som tidigare, dvs 20-30% kvar vid läggdags en normal dag, runt 5-10% extra tuffa dagar.


     
  7. tobswe

    tobswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    ROM:
    Original
    Härligt att höra lite positiva kommentarer angående nya uppdateringen, då kanske man ska våga sig på en uppdatering själv snart! :-) Rent allmänt är min erfarenhet annars att en total återställning löser många problem!

    Angående minneskapacitet, själv har jag 16 gb internt plus 16 gb minneskort och det tycker jag räcker väldigt långt, ni som har problem, sparar ni hela filmer på telefonen?
     
  8. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag hade en Nexus 5 innan jag blev påtvingad denna z1 (vilken skillnad! Ungefär samma prestanda men Nexus är så mycket snabbare) Men då Nexus inte har minneskort så lärde jag mig att klara mig på 16gig.
    I z1an använder jag mig inte av kortplatsen trots att jag kollar många filmer och serier i mobilen.
    Så fort jag har sett filmen så tar jag bort den.