Fråga: Lagring av appar

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av missDroid, 5 jul 2015.

  1. missDroid

    missDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur ska jag göra för att inte kasta mobilen i väggen?
    när jag installerar en app så lägger jag den på minneskortet, men så fort mobilen gör en uppdatering på appen läggs den automatiskt i mobil lagringen, jag blir galen på detta, :mad:
    jag kan inte hitta någonstans där jag kan ändra lagringsplats, på min Samsung G Active s4
    men på min något enklare Huawei G740 kan jag välja i inställningar att lagra på SD minneskort.
    är det någon som vet hur eller om det ens går att ändra i samsungen ?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 670
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det har nog lite att göra med vad för Android-version du kör - dvs varför det fungerar olika på din Huawei vs din S4. Kör du Lollipop/Android 5.0 på din S4 Active? Då har du väl inte kvar alternativet "Flytta till SD-kort" om du går in på appar via apphanteraren - eller? Hur flyttar du apparna i dagsläget?
     
  3. missDroid

    missDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    ok, jag har Android 5.0.1 så det är säkert Lollipop, det var efter den senaste uppdateringen som mobilen började strula, typ hängde sig, öppna appar, hoppa mellan app och lås skärm med mera,
    jag flyttar apparna just nu med all in one toolbox, och kör Apus Launcher, men varje gång apparna uppdateras läggs dom i enhets minnet,.