hjälp vid inlämning av trasig telefon (sony)

Diskussion i 'Skräp' startad av zyzz, 27 jul 2015.

  1. zyzz

    zyzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej tidigare gjort två trådar ena om att hörlursuttaget gick sönder och en nyligen om hjälp vid reklamation.
    Reklamation: https://swedroid.se/forum/threads/hjaelp-vid-reklamering-av-telefon.124193/#post-1735080
    Trasitg uttag:https://swedroid.se/forum/threads/hoerlursuttag-trasigt-pa-min-z3-compact.121088/page-2#post-1733852
    Kort sammanfattning: Jag har vid två tillfällen skickat in mobilen för trasigt hörlursuttag och nu kom problemet igen för en tredje gång. Dagen jag skulle lämna in hade jag oturen att mobilen gled ur fickan när jag låg på marken och då gick hela skärmen sönder.
    Tele2 och sonys kundsupport säger då att det får inte finnas några yttre skador på mobilen för att man ska kunna reklamera, alltså behöver jag först laga skärmen vilket kostar 3500 hos tele2 och 1200 hos sony, sedan kan jag låta verkstan kolla på uttaget och då kan de konstatera om ja kan reklamera telefonen. Problemet då är ju att de finns risk att de på verkstaden kommer gnälla om att det var fallet som gjorde att uttaget slutade fungera.
    Jag har varit i kontakt med tele2 via deras chat /kundsupporten och pratat om problemet och berättat vad som hänt.
    Det jag undrar är om de på verkstan kollar chat historiken, FÖR skulle jag kunna laga den hos sony för 1200, sedan låtsas som att jag tappa telefonen i marken inte skett och gå till en tele2 butik, visa att uttaget är sönder, de skickar in till verkstan och de på verkstan konstaterar att mobilen ska reklameras, eller skulle de veta om från chatten att den gått i backen tror ni?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)